PROFIT

28.05.2021

Jakie wymagania musisz spełnić, żeby sprzedawać na Amazon?

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Amazon oficjalnie wszedł do Polski w połowie marca. Sama zapowiedź rozszerzenia działalności światowego giganta na Polskę sprawiła, że wielu sprzedawców zainteresowało się możliwością rozpoczęcia sprzedaży. Jakie wymagania trzeba spełnić, żeby zacząć przygodę ze sprzedażą na Amazon? I ile to kosztuje?

sprzedaż na amazon
SOURCE: https://magazynfakty.pl/sprzedaz-na-amazon-na-co-zwrocic-uwage/

Krótko o Amazon

Amazon jest niekwestionowanym królem rynku e – commerce, który nieustannie rozszerza swoją działalność o kolejne kraje. Jego przychody są liczone w setkach miliardów dolarów. Pandemia sprawiła, że platforma wzbogaciła się jeszcze bardziej, przyciągając coraz większą ilość klientów i sprzedawców, chcących uszczknąć choć ułamek sukcesu Amazon. Ale czy wiesz, że szacuje się, że aż 90% nowych biznesów rezygnuje ze sprzedaży na Amazon po zaledwie kilku miesiącach? Wynika to bardzo często z braku rzetelnego researchu przed rozpoczęciem sprzedaży, nieznajomości regulaminu i przytłoczenia wysokimi wymaganiami, jakie platforma stawia przed każdym sprzedawcą. 

amazon polska
SOURCE: https://verseo.pl/amazon-sprzedaz-w-polsce/

Ojczyzną firmy są Stany Zjednoczone, choć w Europie możemy korzystać z pięciu, a od połowy marca – sześciu wersji witryny:

  • Amazon.de – niemiecka wersja
  • Amazon.co.uk – brytyjska
  • Amazon.it – włoska
  • Amazon.fr – francuska
  • Amazon.es – hiszpańska
  • Amazon.pl – polska (od połowy marca)

Tak naprawdę Amazon działa w Polsce już od 2014 roku (zatrudniając 18 tysięcy osób), ale chodzi o centra logistyczne (których mamy już dziewięć, a do końca 2021 roku powstanie dziesiąte centrum, zlokalizowane w Świebodzinie), a nie polską wersję portalu. 

Każda z powyższych wersji witryny nieustannie zyskuje na popularności, a w Niemczech jest najchętniej wybieranym miejscem do wyszukiwania produktów. 

Amazon posiada już polskie customer service, które pomoże nam za każdym razem, kiedy mamy problem z przesyłką lub paczką. Nie będzie też większego problemu ze zwrotem pieniędzy w przypadku niespełnienia naszych oczekiwań. Dodatkowo ogromną zaletą Amazon jest bardzo sprawnie zorganizowana logistyka. Notoryczne opóźnienia w dostawach wpływają na ocenę konta sprzedawcy, a nawet mogą prowadzić do jego blokady, dlatego sprzedawcy mają się na baczności i dbają o to, by przesyłka dotarła do klienta na czas. 

Kto może zacząć sprzedaż na Amazon?

Przede wszystkim żeby móc sprzedawać na Amazon, musisz:

  • Posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą
  • Przetłumaczyć dokumenty swojej spółki
  • Zweryfikować wszystkich udziałowców w spółce
  • Wnosić opłatę 39 euro miesięcznie + koszty Amazon Advertising
  • * język angielski / niemiecki nie są już konieczne, ale mogą się przydać, szczególnie w kontakcie z klientem. 

Poza wymogami formalnymi, warto zastanowić się, czy na pewno jest to platforma dla Ciebie. Próg wejścia jest dość wysoki, co znaczy, że trzeba spełnić szereg kryteriów, ale przede wszystkim zmierzyć się z ogromną konkurencją. Nie znaczy to, że nie warto próbować, bynajmniej! Jednak analiza konkurencji i popytu na Twoje produkty jest kluczowa. Wejście na portal dla samego wejścia jest mało opłacalne i niestety dość kosztowne. Koniecznie sprawdź, czy Twoi konkurenci sprzedają podobne produkty. Jeśli tak, sprawdź ceny, opinie, koszty dostawy, opisy produktów, czas dostawy i ewentualne promocje. Jeśli uznasz, że Twoje produkty mają szansę, do dzieła! 

Kolejnym krokiem będzie założenie konta, które jest raczej intuicyjne i szybkie. Wystarczy wpisać wszystkie wymagane dane, dokumenty weryfikacyjne (najczęściej Amazon prosi o wyciągi z KRS), potwierdzenie adresu firmy przez wyciąg z konta bankowego, a także podpięcie karty, która będzie potrzebna do uiszczania opłat za miesięczny abonament. 

Nieco dłużej może trwać proces weryfikacji konta. Obsługa Amazon działa jednak bardzo sprawnie, więc pozytywna odpowiedź, czy prośba o dosłanie danych dokumentów powinna przyjść w około 24 godziny. 

Po pozytywnym przejściu weryfikacji można rozpocząć sprzedaż! I tutaj zaczynają się wszystkie problemy związane z logistyką, dobrze opisanymi zdjęciami, opiniami klientów, utrzymaniem odpowiednich wskaźników konta na wymaganym przez Amazon poziomie., odpowiadaniem na wiadomości w ciągu 24 godzin (niezależnie od Świąt, czy weekendów). Naprawdę można się pogubić! Pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano i dojście do wprawy w sprzedaży na Amazon wymaga czasu, i nauki na błędach. Jeśli jednak nie chcesz czekać i narażać się na kosztowne pomyłki, zapraszamy na konsultacje, gdzie przeanalizujemy Twoją sprzedaż i wniesiemy ją na wyższy poziom.

Jakie produkty sprzedawać?

Amazon zaczynał jako księgarnia internetowa, a obecnie sprzedaje praktycznie wszystko. Asortyment sklepu stale się powiększa. W coraz większej ilości kategorii uruchamiana jest usługa Amazon Fresh, która przypomina supermarket z bardzo szybkimi dostawami. 

Jeśli regulamin Amazon wyraźnie czegoś nie zakazuje, możesz wprowadzić to do sprzedaży. Inną kwestią jest to, czy warto. Ale nad tym należy koniecznie zastanowić się analizując konkurencję!

Na jakie opłaty się przygotować?

  • Przede wszystkim na opłatę za abonament. Konto może być płatne (Professional) lub darmowe (Basic). Abonament miesięczny w przypadku konta płatnego to 39 euro netto. 
  • Opłaty za prowizję od sprzedaży. Waha się ona pomiędzy 7 a 15%. 
  • Amazon pobiera „Closing fee”, czyli opłatę naliczaną w przypadku sprzedaży popularnych kategorii, takich jak muzyka, książki, filmy, gry wideo, czy oprogramowania. Closing fee waha się najczęściej od 0,81 – 1,01 funta.

Dodatkowo Amazon udostępnia sprzedawcom przydatne narzędzia, które mogą znacząco zwiększyć sprzedaż i usprawnić cały proces. Przykładowym narzędziem, a raczej usługą, jest Amazon FBA. Decydując się na FBA, nie musisz martwić się o zwroty, szybkość dostawy, czy brak produktu. Jesteś po prostu zobowiązany do dostarczenia danej ilości produktów do magazynu Amazon, a resztą zajmie się firma. Dzięki tej opcji sprzedaż potrafi być o wiele mniej stresująca i zajmująca czas, ale nie jest wolna od wad (koniecznie przeczytajcie artykuł o Amazon FBA!)

Sprzedaż na Amazon - czy warto?

  • Amazon jest największą platformą sprzedażową na świecie, a to daje ogromne, wręcz nieopisane możliwości. Należą do nich:

    • możliwość dotarcia do setek milionów klientów w UE,
    • bezpieczeństwo transakcji i zaufanie klientów, 
    • możliwość profesjonalnego wsparcia sprzedaży
    • dostęp do raportów i wszystkich danych Twoich zamówień, 
    • stosunkowo niskie prowizje, 
    • praktyczne i przystępne cenowo narzędzia, takie jak FBA, 
    • możliwość płatnej promocji ofert.

    Przed rozpoczęciem koniecznie trzeba przeanalizować plusy i minusy dla Twojego biznesu, jednak uważam, że jest to ogromna szansa, z której warto skorzystać (choć oczywiście należy rozważyć każdy przypadek indywidualnie).  Sprzedaż na Amazon może być dokładnie tym, czego Twoje firma potrzebuje, żeby rozwinąć skrzydła, dlatego w razie wątpliwości warto skorzystać z usług doświadczonych specjalistów Profitcrew, którzy dokonają analizy konkurencji za Ciebie i pomogą w postawieniu pierwszych (i kolejnych) kroków na Amazon.

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Codziennie przygotowujemy plany odblokowania kont na Amazon. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎

Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
Faceboook
Mail: hello@profitcrew.pl
Telefon: +48 537 013 732
Linkedin
Instagram: Instagram.com
YT: YouTube

28 maja, 2021

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.