PROFIT

13.11.2020

Dlaczego warto zacząć sprzedawać na Amazon

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Amazon jest zdecydowanym liderem e – commerce. Pandemia sprawiła, że gigant jeszcze bardziej się wzbogacił, zajmując niekwestionowane pierwsze miejsce w sprzedaży online. Dodatkowo ludzie coraz częściej i chętniej robią zakupy bez wychodzenia z domu, szczególnie mając gwarancję szybkiej dostawy i wysokiej jakości produktów, co platforma bez wątpienia zapewnia. Amazon założył, że w drugim kwartale 2020 roku jego przychody wyniosą między 75 a 81 mld dolarów, co daje roczny wzrost na poziomie między 18 a 28 %. Wszystko to sprawia, że marketplace Jeffa Bezosa jest kuszącą opcją dla sprzedających. Zastanówmy się, dlaczego warto zacząć sprzedawać na Amazon?

Amazon - co musisz o nim wiedzieć?

Amazon to gigant założony przez Jeffa Bezosa. Platforma początkowo była księgarnią internetową, a jej spektakularnego sukcesu nie spodziewał się nikt. Siedziba znajduje się w Stanach Zjednoczonych i to właśnie tam Amazon cieszy się największą popularnością, ale jest również bardzo ważnym graczem w Europie Zachodniej. Obecnie jest dostępnych siedem europejskich wersji, czyli:

 

•   Amazon.de – niemiecka wersja

•   Amazon.co.uk – brytyjska wersja

•   Amazon.it – włoska wersja

•   Amazon.es – hiszpańska wersja

•   Amazon.fr – francuska wersja

•   Amazon.nl – holenderska wersja

•   Amazon.se – szwedzka wersja

 

Platforma sukcesywnie powiększa swoje zasięgi i popularność, oferując niezliczoną ilość produktów w każdej możliwej kategorii. Od pewnego czasu na niemieckim rynku jest najpopularniejszym miejscem do wyszukiwania produktów.

Dlaczego warto zacząć sprzedawać na Amazon?

Jedną z większych zalet jest niewątpliwie możliwość wielokrotnego zwiększenia sprzedaży. W końcu masz dostęp do milionów aktywnych klientów. Obecnie na portalu jest około 300 milionów aktywnych kont i ponad 170 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Daje to ponad 100 miliardów dolarów przychodu. Trudno o lepszą motywację! 

Dodatkowo sprzedając na Amazon, zyskujemy zaufanie klientów. W końcu jest to znana i renomowana firma, która daje poczucie bezpieczeństwa i obietnicę świetnej jakości produktów (o co Amazon bardzo dba).

Kolejną zaletą są z całą pewnością bardzo niskie koszty marketingowe. W końcu Amazon jest każdego dnia odwiedzany przez miliony klientów, do których zyskujesz dostęp. W zależności od tego, jakie produkty sprzedajesz, możesz zacząć sprzedaż bez większych nakładów na marketing.

Nie zapominajmy o braku konieczności wynajmowania magazynu. Gigant ma ponad 100 lokalizacji na całym świecie, gdzie możesz szybko i sprawnie dostarczać swoje produkty luzem, a w magazynie będą one przechowywane, pakowane i wysyłane. Usługa Amazon FBA działa bardzo sprawnie i jest magazynowym menedżerem i spedytorem za niewielką opłatę, która jest bardzo niska w porównaniu do kosztów, które trzeba byłoby ponieść gdzieś indziej.

Trudno nie wspomnieć też o możliwości międzynarodowej ekspansji swoich produktów i marki. Dzięki globalnemu zasięgowi, bardzo łatwo jest zorientować się, czy istnieje duże zapotrzebowanie na Twoje produkty, omijasz wszystkie kłopoty z logistyką i lokalnymi systemami płatności, a także pozwalasz swojej firmie wypłynąć na szerokie wody. Perspektywa wielokrotnego zwiększenia sprzedaży i dotarcia do klientów na całym świecie jest z całą pewnością ogromnie kusząca.

Podsumujmy:

  • Możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. W samej Unii Europejskiej jest to 50 milionów użytkowników.
  • Profesjonalne wsparcie sprzedaży.
  • Bardzo wysokie bezpieczeństwo wszystkich dokonywanych transakcji.
  • Przydatne i praktyczne narzędzia, takie jak Amazon FBA.
  • Dostęp do analiz i raportów wszystkich zamówień.
  • Rozsądne prowizje.
  • Możliwość promowania swoich ofert za dodatkową opłatą.
  • Współpraca z firmą o światowej renomie.
  • Możliwość rozwinięcia swojej firmy i stworzenia z niej rozpoznawalnego brandu.
  • Przy dobrze dobranej strategii zwiększenie sprzedaży, zasięgów i bazy klientów.

Czy małe firmy mają szansę się wybić?

Sprzedaż na Amazon, tak jak na każdej innej platformie, ma swoje wady i zalety. Warto zdawać sobie z nich sprawę przed rozpoczęciem sprzedaży. Mniejsze firmy często zadają sobie pytanie, czy warto zacząć sprzedawać na platformie, która jest takim gigantem. No właśnie, czy warto?

Zacznijmy od tego, że niezaprzeczalnie konkurencja jest wysoka i zacięta. Kluczem do wybicia się i generowania zysków, jest długoterminowa, dobrze przemyślana strategia, i oczywiście wysokiej jakości produkty.

Załóżmy jednak, że decydujesz się na sprzedaż takiego samego lub podobnego produktu, co konkurencja. W takim wypadku będziesz konkurować z nią o Amazon Buy Box. Oznacza to, że kiedy wielu sprzedawców wystawia ten sam przedmiot, to właśnie sam Amazon decyduje, który sprzedawca będzie najlepiej pasował i tego sprzedawcę wyświetli w pierwszej kolejności. Inni sprzedawcy są przedstawiani w polu „więcej opcji”, ale jeśli klientowi spodoba się pierwszy wynik, nie będzie szukać dalej.

Rozpracowanie algorytmu jest oczywiście praktycznie niemożliwe z uwagi na to, że jest stale udoskonalany i zmieniany. Można jednak mieć niektóre rzeczy pod kontrolą. Masz wpływ na opinię gwiazdową, dobrze zorganizowaną przesyłam, regularne odpowiadanie na zapytania klientów, cenę i uaktualnianie stanu magazynowego, a także oczywiście na jakość produktu. 

Kolejną kwestią którą warto mieć na uwadze, jest prowizja, którą trzeba odprowadzać na każdym dużym portalu sprzedażowym. Na Amazon płacisz procent od każdej sprzedaży, co oznacza, że Twoja marża musi być dobrze obliczona, tak, by zapewnić sobie zysk. W zależności od kategorii produktów, prowizja waha się od 8 % do aż 15 %. Dodatkowo posiadanie konta, w ramach którego masz możliwość sprzedaży nieograniczonej ilości produktów, to koszt 39 euro miesięcznie (plus VAT). Amazon posiada też minimalną opłatę za sprzedaż, która wynosi minimum 30 centów za sztukę, jeśli według cennika prowizji powinna być niższa.

Odpowiadając na pytanie, czy małe firmy mają szansę się wybić, mogę jednak odpowiedzieć bez wahania, że oczywiście! Możliwości, jakie oferuje Amazon są ogromne. Wystarczy wziąć pod uwagę, że sprzedając na tej platformie, masz w bazie około 50 milionów osób z całej Unii Europejskiej. Początki mogą nie być łatwe, dlatego tak jak wspomniałem, kluczowe jest opracowanie realistycznej strategii i zadbanie o organizację całego procesu sprzedaży, od wystawienia ogłoszenia, po wysyłkę. Niezaprzeczalnie jednak warto dać swojej firmie możliwość wypłynięcia na szeroką wodę

Treść

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

ADRES

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

USŁUGI

ZESPÓŁ

BLOG

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.