PROFIT

18.11.2020

CDiscount - dlaczego warto rozpocząć sprzedaż na tej platformie

Michał Toczyński
Michał Toczyński
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Francuski rynek najczęściej nie jest pierwszym, ani nawet drugim wyborem dla polskich sprzedawców, którzy chcą rozpocząć przygodę ze sprzedażą międzynarodową. Wynika to między innymi z bariery językowej, nieznajomości rynku i zwyczajnym braku świadomości potencjału, jaki drzemie w eksportowaniu swoich produktów do Francji. Największy marketplace we Francji (zaraz po Amazonie), postanowił otworzyć się na Polaków. Co warto wiedzieć o Cdiscount i dlaczego warto rozpocząć przygodę z francuskim rynkiem?

Źródło: https://www.disruptorleague.com/blog/2019/07/09/the-three-musketeers-of-innovation-at-cdiscount/

Francja znajduje się w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rynek e – commerce, zajmując dumne 3 miejsce w Europie i 6 na świecie. Jeśli chodzi o Europę, wyżej znajdują się tylko Niemcy i Wielka Brytania. Francuzi uwielbiają zakupy internetowe, co pokazują statystyki – okazuje się, że ponad 70 % mieszkańców regularnie dokonuje zakupów online, szczególnie na dużych platformach, takich jak Amazon, czy właśnie Cdiscount. Dodatkowo specjaliści zapewniają, że branża e – commerce we Francji jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie i będzie rozwijać się coraz szybciej, mimo pandemii.

Francuski rynek rozwija się w szalonym tempie. Dwa lata temu Francuzi wydali na zakupy internetowe ponad 90 miliardów euro, w 2019 roku z kolei było to ponad 100 miliardów. Tendencja jest wyraźnie wzrostowa i nie ma zamiaru wyhamować.

Francja znajduje się w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rynek e - commerce, zajmując dumne 3 miejsce w Europie i 6 na świecie.

Ogromne możliwości Cdiscount

Cdiscount istnieje od ponad 20 lat i może pochwalić się ponad 10 milionami zarejestrowanych klientów i 20 milionami unikatowych wejść. Ilość sprzedających na portalu to ponad 10 000 osób z ponad 150 krajów, którzy oferują ponad 40 milionów produktów w wielu kategoriach.

Od kilku lat można zauważysz wzrost zainteresowania Cdiscount’em w Polsce. Obecnie na stronie działa kilkuset polskich sprzedawców, ale ich liczba nieustannie rośnie.

Co ogromnych plusów Cdiscount można z pewnością zaliczyć usługę magazynowania (która jest darmowa przez pierwsze dwa tygodnie), jaką oferuje portal. Jest podobna do Amazon FBA i ma do dyspozycji ponad 500 000 m2 magazynów w dogodnych lokalizacjach.

Dodatkowo portal zachęca brakiem limitów sprzedażowych, brakiem zobowiązań dla zarejestrowanych sprzedawców i możliwością bezpłatnego tworzenia ofert. Brzmi zachęcająco, prawda?

Największe platformy sprzedażowe we Francji

Amazon.fr
CDiscount.com
Ventee – privée.com
Auchaan.fr
Apple.com

Mimo tego, że we Francji działa również lokalna wersja eBay, portal nie zdobył tak ogromnej popularności jak właśnie Amazon, czy Cdiscount. Dlatego jeśli rozważasz ekspansję na francuski rynek, weź pod uwagę właśnie te dwa pierwsze portale.

Jakie produkty warto sprzedawać?

Ogromnym ułatwieniem dla Polaków jest możliwość oferowania konkurencyjnych cen, które będą atrakcyjne nawet po doliczeniu kosztu wysyłek do Francji. Jeśli zadbasz o jakość produktów, atrakcyjność oferty i wysoki standard obsługi, bez większego problemu odniesiesz sukces na tej platformie. Przed rozpoczęciem sprzedaży warto jednak rozeznać się w tym, jakie produkty sprzedają się na Cdiscount najczęściej, są to:

Ubrania i buty (47%)

Książki (33%)

AGD/RTV (33%)

Kosmetyki (28%)

Sport (19%)

Zabawki (17%)

Jedzenie (17%)

Koszty związane z prowadzeniem sprzedaży na Cdiscount

Koszty na które trzeba się przygotować to: abonament i prowizja od sprzedaży.

Stały abonament dla sprzedawców wynosi 39,99 euro miesięcznie. Jest to stosunkowo nieduża kwota, która daje Ci możliwość sprawdzenia, czy dobrze czujesz się na francuskim rynku i czy ten konkretny marketplace Ci odpowiada.

Dodatkowo Cdiscount pobiera prowizję od sprzedaży, jak większość dużych marketplace’ów. Wynosi ona przeciętnie 15%, natomiast podobnie jak na Amazon, jest uzależniona od kategorii produktu, czyli jej wysokość waha się od 5 do aż 20 %. Pełną tabelę prowizji możesz sprawdzić na stronie Cdiscount tutaj.

Potencjał sprzedaży na francuskim rynku

Wielu sprzedawców (nie tylko polskich) obawia się wyjścia poza anglojęzyczne marketplace’y z uwagi na nieznajomość języka. Warto pokonać ten strach, ponieważ zamyka on możliwość zdobycia tysięcy klientów i zaistnienia na rozwojowym rynku. Statystyki są przekonujące:

  • Koniec 2020 roku przyniesie Francuzom 116 miliardów euro ze sprzedaży internetowej. Jest to wzrost o 11,5 procent w porównaniu z 2019 rokiem.
  • W 2020 roku e – commerce będzie stanowić aż 4,63% PKB.
  • Szacuje się, że przeciętny francuski klient w 2020 roku przeznaczy na zakupy internetowe 2 428 euro.

Reasumując, francuski rynek rozwija się bardzo szybko, a Francuzi uwielbiają robić zakupy przez internet. Rozpoczęcie sprzedaży na Cdiscount nie jest trudne, a może zwielokrotnić Twoje zyski. Dodatkowo możesz zyskać dzięki temu, że Francuzi wolą robić zakupy we własnych, rodzimych sklepach, niż na zagranicznych portalach. Dlatego jeśli chcesz dotrzeć do francuskiego klienta, Cdiscount będzie dobrym wyborem.

Treść

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

ADRES

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

USŁUGI

ZESPÓŁ

BLOG

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.