Francuski rynek nie jest najczęściej pierwszym wyborem dla polskich sprzedawców, którzy chcą rozpocząć przygodę ze sprzedażą międzynarodową. Wynika to między innymi z bariery językowej, nieznajomości rynku i zwyczajnym braku świadomości potencjału, jaki drzemie w eksportowaniu produktów do Francji. Na szczęście największy marketplace we Francji postanowił otworzyć się na Polaków. Co warto wiedzieć o Cdiscount i dlaczego warto rozważyć sprzedaż na francuskim rynku?

Źródło: https://www.disruptorleague.com/blog/2019/07/09/the-three-musketeers-of-innovation-at-cdiscount/

Francja znajduje się w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rynek e – commerce, zajmując 3 miejsce w Europie i 6 na świecie. 70% Francuzów regularnie dokonuje zakupów online, szczególnie na platformach takich jak Amazon czy właśnie Cdiscount. Dodatkowo specjaliści zapewniają, że branża e – commerce we Francji jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie i będzie rozwijać się jeszcze szybciej. Najpopularniejsze platformy we Francji to w kolejności:

  1. Amazon.fr
  2. CDiscount.com
  3. Ventee – privée.com
  4. Auchan.fr
  5. Apple.com

Ogromne możliwości Cdiscount

Cdiscount istnieje od ponad 20 lat i może pochwalić się ponad 10 milionami zarejestrowanych klientów. Od kilku lat można zauważyć wzrost zainteresowania Cdiscount w Polsce. Obecnie na stronie działa kilkuset polskich sprzedawców, ale ich liczba nieustannie rośnie. Ilość sprzedających na portalu to ponad 10 000 osób z około 150 krajów, którzy oferują ponad 40 milionów produktów w wielu kategoriach.

Do ogromnych plusów Cdiscount można z pewnością zaliczyć usługę magazynowania, która jest darmowa przez pierwsze dwa tygodnie. Usługa ta jest podobna do Amazon FBA i ma do dyspozycji ponad 500 000 m2 magazynów w dogodnych lokalizacjach. Dodatkowo portal nie ma limitów sprzedażowych ani zobowiązań dla zarejestrowanych sprzedawców, a do tego istnieje możliwość bezpłatnego tworzenia ofert.

Jakie produkty warto sprzedawać na rynku francuskim?

Ogromnym ułatwieniem dla Polaków jest możliwość oferowania konkurencyjnych cen nawet po doliczeniu kosztu wysyłek do Francji. Jeśli zadbasz o jakość produktów, atrakcyjność oferty i wysoki standard obsługi, bez większego problemu odniesiesz sukces na CDiscount. Warto jednak rozeznać się w tym, jakie produkty sprzedają się na tej platformie najlepiej:

  1. Odzież, obuwie (47%)
  2. Książki (33%)
  3. AGD/RTV (33%)
  4. Kosmetyki (28%)
  5. Sport (19%)
  6. Zabawki (17%)
  7. Jedzenie (17%)

Koszty związane z prowadzeniem sprzedaży na Cdiscount

Koszty na które trzeba się przygotować to abonament i prowizja od sprzedaży. Stały abonament dla sprzedawców wynosi 39,99 euro miesięcznie, a prowizja około 15%, która, podobnie jak na Amazon, jest uzależniona od kategorii produktu, czyli jej wysokość waha się od 5 do 20 %. Pełną tabelę prowizji możesz sprawdzić tutaj.

Potencjał sprzedaży na francuskim rynku

Wielu sprzedawców obawia się wyjścia poza anglojęzyczne marketplace’y z uwagi na barierę językową. Warto pokonać ten strach, ponieważ zamyka on możliwość zdobycia tysięcy klientów i zaistnienia na rozwojowym rynku, o czym świadczą statystyki:

  • Koniec 2020 roku przyniesie Francuzom 116 miliardów euro ze sprzedaży internetowej. Jest to wzrost o 11,5 procent w porównaniu z 2019.
  • W 2020 roku e – commerce będzie stanowić aż 4,63% PKB.
  • Szacuje się, że przeciętny francuski klient w 2020 roku przeznaczy na zakupy internetowe 2 428 euro.

Rozpoczęcie sprzedaży na Cdiscount może zwielokrotnić Twoje zyski dzięki temu, że Francuzi wolą robić zakupy na własnych, rodzimych platformach, dlatego jeśli chcesz dotrzeć do francuskiego klienta, Cdiscount będzie i dealnym wyborem.