Przestawiamy bardzo ciekawe case study, bo dotyczy klienta, który powrócił do Profitcrew po nieudanej współpracy z inną agencją. Pierwszy raz ruszyliśmy z działaniami się w 2021 roku, niestety przez bardzo duże problemy w łańcuchu dostaw konto zostało zablokowane. Klient zdecydował się na powrót pod naszą opiekę i postawił nowe cele jakimi były przejęcie obowiązków po poprzedniej agencji oraz osiągnięcie obrotu na poziomie 50 000 euro miesięcznie w ciągu pół roku. Współpraca obejmowała obsługę sprzedaży konta na platformie Amazon dla klienta z szerokim katalogiem produktowym.
Projekt ten napotkał szereg wyzwań, w tym konieczność przejęcia obsługi konta po innej agencji, zrozumienia istniejących procesów i przeprowadzenia audytu działań poprzednika. Dodatkowym wyzwaniem było podjęcie decyzji, czy skupić się na produktach sezonowych czy całorocznych. Klientowi również zależało na przywróceniu do sprzedaży mat podłogowych, których listing został zablokowany przez Amazon.
Do bezpośredniej współpracy z klientem został dobrany doświadczony zespół pod okiem Martyny Gużdy. Nad projektem pracowali specjaliści od SEO, PPC oraz Compliance – w przeciwieństwie do większości agencji, zawsze dobieramy dedykowanych klientowi specjalistów w danym obszarze. W fazie początkowej współpracy przeprowadziliśmy kompleksowy audyt i analizę asortymentu. Sprawdziliśmy kondycję konta, regulaminy i politykę zwrotów, a także zbadaliśmy oferty pod kątem SEO i konwersji. Dodatkowo zweryfikowaliśmy dotychczasowe działania Amazon Advertising oraz politykę rabatową i kupony. Klient posiada bardzo duży i zróżnicowany katalog produktowy, a jego analiza pozwoliła nam skoncentrować się na rentownych grupach produktowych. Rozszerzyliśmy również sprzedaż na inne kraje oraz Kaufland DE.
Nasze działania skupiły się na przywróceniu sprzedaży na zablokowanych produktach, czyli matach podłogowych, które uznaliśmy za prawdopodobny bestseller. Zastosowaliśmy strategię poprawy SEO nowego listingu oraz wykorzystaliśmy program VINE, wysyłając produkt do zweryfikowanych klientów w zamian za opinie. To pozwoliło poprawić średnią ocenę produktu z mniej niż trzech na 3,9 gwiazdek i zwiększyć ilość zamówień. Takie kroki opisują naszą ideę sięgania po nisko zwisające owoce, dzięki której możemy już w krótkim czasie zobaczyć efekty, a jednocześnie skupiać się na długoterminowych działaniach.
Wprowadziliśmy także strategię sezonową, skupiając się na promocji produktów zgodnych z okresem roku. Sukces został odniesiony w sezonie jesiennym i okresie halloween szczególnie dzięki “onesie”. Następnym hitem okazały się kurtki podgrzewane. Klient otrzymał je z końcem listopada –zostały wystawione z początkiem kolejnego miesiąca i przyczyniły się do osiągnięcia rekordowego obrotu w grudniu na rynku niemieckim. Kontynuując strategię sezonową, wprowadziliśmy nowe warianty “onesie” na okres karnawału, co dodatkowo podniosło sprzedaż.
Dzięki naszym działaniom udało się osiągnąć imponujące wyniki. Obrót klienta wzrósł z początkowych 62 000 do 355 200 złotych miesięcznie wciągu pół roku od ponownego startu z nami, a ostateczny wynik na rynku niemieckim wyniósł 552 000 złotych za omawiany miesiąc. Całościowo, biorąc pod uwagę inne rynki i Kaufland, zamknęliśmy luty z obrotem 667 200 złotych.