Naszym zadaniem było wdrożenie klienta z branży tekstylnej na rynek niemiecki. Klient to doświadczony sprzedawca, który prowadził już działalność e-commerce na polskim rynku, wykorzystując takie kanały jak własny sklep internetowy i sprzedaż za pośrednictwem platformy Allegro. Współpraca dotyczy usługi Obsługa Konta 360.
Klient miał już założone konto na platformie Amazon, więc przeprowadziliśmy jego gruntowny audyt. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj. Dokładnie przeanalizowaliśmy również kategorie produktowe na platformie. Zaczęliśmy pracować nad aktualizacją ustawień i kwestiami administracyjnymi, by jak najszybciej ruszyć ze sprzedażą. Na początku każdej współpracy mamy również spotkanie zapoznawcze, podczas którego ustalamy wspólne cele. Przygotowaliśmy strategię marketingową oraz briefy galerii dla trzech grup produktowych. Ustaliliśmy też długoterminowy harmonogram pracy.
Wystawiliśmy pierwsze produkty z użyciem kompleksowego SEO w trzech kategoriach i włączyliśmy dla nich kampanie marketingowe. Głównym wyzwaniem było rozpoczęcie sprzedaży artykułów jesienno-zimowych w środku wiosny. Uważnie obserwowaliśmy oraz analizowaliśmy, które oferty cieszą się największą popularnością, dzięki czemu wytypowaliśmy kolejne produkty do wdrożenia na platformę. Oprócz tego rozpoczęliśmy wysyłkę przez program FBA, co wzbudziło większe zainteresowanie użytkowników sklepem klienta. Wzięliśmy również udział w wydarzeniu Amazon Black Week, dzięki któremu sprzedaż diametralnie wzrosła.
Przez okres współpracy bardzo starannie zarządzaliśmy kontem sprzedawcy. W międzyczasie klient testował różne rozwiązania logistyczne, a my z chęcią służyliśmy pomocą podczas wprowadzania nowych procesów. Dzięki przejrzystej komunikacji mogliśmy bez problemu osiągać nasze wspólne cele. Opiekunce klienta, Mai, oraz całemu zespołowi – wielkie dzięki za tak duże zaangażowanie!
Aktywną sprzedaż rozpoczęliśmy w kwietniu. W pierwszych 6 miesiącach osiągnęliśmy w sumie obrót wysokości 126 870 PLN. Ponieważ pierwsze pół roku sprzedaży przypadało na ciepłe miesiące, w których sprzedaż w kategoriach klienta jest najniższa, skupiliśmy się w tym czasie na doskonaleniu ofert pod względem SEO oraz poprawie galerii zdjęć. Dzięki tym aktywnym działaniom, wraz z nadejściem okresu jesiennego sprzedaż zawrotnie wzrosła, co skutkowało obrotem w wysokości 622 995 PLN za 9 miesięcy od rozpoczęcia współpracy.
Sprzedaż produktów, które podlegają sezonowości stanowi wyzwanie zarówno dla sprzedawców, jak i dla nas. Obecnie pracujemy z klientem nad uzupełnieniem asortymentu o artykuły, które będą odpowiadały na potrzeby konsumentów w sezonie letnim.
Działając w dynamicznym środowisku e-commerce, jesteśmy gotowi dostosować strategię do unikalnych potrzeb Twojego biznesu, pomagając w osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Jeśli masz pytania dotyczące katalogu lub chcesz zwiększyć sprzedaż na zagranicznych marketplace’ach - skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci osiągnąć Twoje cele!