Nasz klient, jeden z dynamicznie rozwijających się polskich producentów w branży meblowej, zgłosił się do nas, aby rozpocząć sprzedaż na rynku niemieckim w oparciu tylko o amazon.de. Projekt obejmował pełne wdrożenie klienta, założenie konta na platformie i jego pełną obsługę. Głównym celem było wygenerowanie miesięcznego obrotu na poziomie 60 000 euro w ciągu 6 miesięcy i 200 000 euro po roku współpracy.
Nasze działania na początku współpracy zawsze opieramy na trzech kluczowych filarach. W pierwszej kolejności zakładamy konto sprzedażowe i rejestrujemy markę na Amazon. Kwestie takie jak komplementowanie dokumentów, certyfikatów i tekstów prawnych są przygotowane przez dział compliance.
Szczególną wagę przykładamy do kompleksowych analiz katalogu, konkurencji i kategorii na platformie. Na czele z opiekunem klienta, Karolem, przygotowaliśmy harmonogram działań i wyznaczyliśmy cele krótko, jak i długoterminowe.
W międzyczasie ustaliliśmy strategię marketingową, dzięki której mogliśmy osiągnąć cele sprzedażowe. W Profitcrew duży nacisk kładziemy na ustalanie osiągalnych celów, a nie na samych obietnicach. Takie kompleksowe i szerokie planowanie już na początku współpracy, pozwala nam jasno organizować pracę na każdy dzień i uskutecznia komunikację z klientem.
Po wyselekcjonowaniu pierwszych produktów o największym potencjale oraz ułożeniu harmonogramu pracy w porozumieniu z klientem, nastąpił moment wdrożeniowy. Zauważyliśmy, że przygotowane przez klienta zdjęcia nie były wystarczające na tak konkurencyjnej platformie jaką jest Amazon. Stworzyliśmy szczegółowy brief galerii, a klientowi udało się dostarczyć nam estetyczne infografiki, dzięki którym wygląd listingów diametralnie się polepszył.
Następnie skupiliśmy się na katalogu klienta. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w sprzedaży na rynku niemieckim, jak i analizie katalogu, wytypowaliśmy produkty z największym potencjałem i skupiliśmy się na ich promowaniu. Dzięki wzmożonemu zainteresowaniu konkretną grupa produktów, klient mógł zaplanować ich stałą dostępność na magazynie. Taki zabieg pozwolił na skrócenie czasu wysyłki i diametralnie wpłynął na zainteresowanie oraz zaufanie kupujących.
Pierwszy cel, czyli 60 tys. euro, udało nam się zrealizować 7 miesięcy od rozpoczęcia współpracy. W oparciu o przygotowany przez nas harmonogram działań oraz sprawdzone rozwiązania dostosowane pod użytkownika Amazon, takie jak poprawa galerii i krótszy czas wysyłki, wdrożyliśmy kolejne produkty w tej samej kategorii. Pozwoliło nam to osiągnąć drugi cel, jakim było 200 000 już w 11 miesiącu współpracy.
Ten case pokazuje, jak ważne jest wyselekcjonowanie odpowiednich produktów w oparciu o analizę rynku oraz możliwości produkcyjne klienta. Wspólnie osiągnęliśmy 282 000 złotych w siódmym miesiącu (wydatki na marketing równe 5% przychodu) oraz 1 015 200 złotych (koszt marketingu na poziomie 2% przychodu) w jedenastym miesiącu współpracy. Łączny obrót z całego okresu współpracy wyniósł 2 784 275 złotych, co znacznie przerosło oczekiwania klienta.
Działając w dynamicznym środowisku e-commerce, jesteśmy gotowi przygotować i dostosować strategię do unikalnych potrzeb Twojego biznesu. Jeśli masz pytania dotyczące Twojego katalogu lub chcesz zwiększyć sprzedaż na zagranicznych marketplace’ach - skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci osiągnąć Twoje cele!