Case dotyczy naszego wieloletniego klienta z branży Home & Decor na brytyjskim rynku platformy Amazon. Klient rozpoczął sprzedaż nowych produktów, a my mieliśmy stworzyć dla niego strategię i wdrożyć rozwiązania marketingowe, które pozwoliłyby na skuteczne wypozycjonowanie produktów, a tym samym zwiększenie sprzedaży w sezonie letnim.
Po otrzymaniu od klienta listy produktów, przeznaczonych do promowania, działania rozpoczęliśmy od wspólnego ustalenia maksymalnej wartości procentowej wskaźnika ACoS, który określa procent kwoty poświęconej na promowanie produktów w stosunku do kwoty przychodu z reklam. Dzięki klarownej komunikacji i partnerskiej relacji mogliśmy skutecznie określić kolejne kroki. Po wstępnych ustaleniach oraz zrozumieniu konkretnych potrzeb klienta względem nowych produktów, przystąpiliśmy do stworzenia planu działania. Przygotowaliśmy dedykowaną strategię, która zakładała utworzenie kilku kampanii mających na celu jak najefektywniejsze wykorzystanie budżetu marketingowego oraz umożliwiających pozyskanie danych niezbędnych do dalszego promowania. Wdrożyliśmy działania umożliwiające wyświetlanie reklam ściśle wyselekcjonowanym, potencjalnie najbardziej zainteresowanym grupom odbiorców (również poza Amazon). Uruchomiliśmy kampanie pozycjonujące produkt na główne, najczęściej wyszukiwane frazy na platformie oraz utworzyliśmy kilka strategii, których celem było wyświetlanie reklam na ofertach konkurencji.
Ten case był dla nas dużym wyzwaniem - za zadanie mieliśmy wypozycjonowanie nowych ofert, umożliwiając osiągnięcie wysokich obrotów, jednocześnie utrzymując niskie koszty prowadzonych działań marketingowych. Dzięki dobraniu odpowiedniej strategii, wprowadzone działania szybko zaczęły przynosić pozytywne rezultaty i już w drugim miesiącu od rozpoczęcia promowania wygenerowaliśmy 110 000 pln przychodu z samych reklam, przy kosztach rzędu 22% ACoS. Jest to szczególny sukces, gdyż wszystkie działania, które doprowadziły do tego wyniku, działy się w trwającym już sezonie oraz dotyczyły produktów z kategorii, w której klient wcześniej nie prowadził sprzedaży.