W 2023 rozpoczęliśmy współpracę z marką meblarską, specjalizującą się w meblach tapicerowanych, której pierwsze kroki na platformach Amazon i OTTO miały przynieść sukces na niemieckim rynku.
Nasza agencja zaoferowała kompleksową obsługę działań marketingowych w na platformie OTTO dla nowych produktów marki, obejmując strategię, konfigurację oraz optymalizację reklam. Dodatkowo, przygotowaliśmy szereg grafik zgodnych z identyfikacją wizualną marki, eksponujących jej unikalne cechy. Służyliśmy również wsparciem doradczym w różnych obszarach, takich jak administracja, logistyka czy aspekty produktowe. Naszym głównym celem było osiągnięcie jak najwyższej sprzedaży przy minimalnych kosztach.
Dla skutecznego debiutu na platformie OTTO, opracowaliśmy i wdrożyliśmy szereg strategii marketingowych, które miały zwiększyć świadomość marki i zasięg jej produktów, zachowując przy tym maksymalną opłacalność reklam. Ustaliliśmy budżet na poziomie maksymalnie 5% z obrotu generowanego dzięki reklamom, dbając o optymalny współczynnik ACoS.
Cel: maksymalna opłacalność reklam.
Początkowo produkty marki okazały się nie być przystosowane do rynku, lecz za rekomendacją Profitcrew, sprawny operacyjnie producent był w stanie wprowadzić do sprzedaży kolekcję mebli, jeszcze przed 4 kwartałem, która rewelacyjnie przyjęła się na rynku niemieckim.
Promocja nowych produktów odbywała się w zintensyfikowanym trybie, gdzie oprócz działań reklamowych, kluczowe okazała się odpowiednia polityka cenowa i rabatowa, która przyczyniła się do złapania początkowej trakcji sprzedażowej zwłaszcza, a zwłaszcza sprzedaży “organicznej”.
Przygotowane przez nas materiały graficzne, przełożyły się na konwersję, znacznie zwiększając sprzedaż produktów.
Kluczowa okazała się być rekomendacja naszej agencji w zakresie produktowym. Sprawny operacyjnie producent skutecznie dokonał niezbędnych modyfikacji, co zaowocowało wprowadzeniem kolekcji mebli, która odniosła spektakularny sukces na niemieckim rynku.
W trakcie naszej współpracy osiągnęliśmy przychód w wysokości 6 428 633 złotych z platformy OTTO, przy całkowitych kosztach marketingowych wynoszących zaledwie 215 897 złotych, co stanowiło zaledwie 3,3% całkowitego obrotu. Obrót pochodzący z reklam to 2 076 160 złotych. Współczynnik kosztowy (ACOS) dla sprzedaży pochodzącej z reklam wyniósł - 10,3%,a więc ROAS wyniósł 9,7.
OBRÓT CAŁOŚCIOWY - 6 428 633 złotych
OBRÓT Z REKLAM - 2 076 160 złotych
KOSZT REKLAM - 215 897 złotych
ACOS - 10,3%
TACOS - 3,3%
ROAS - 9,7