Producent artykułów z kategorii dom i ogród, z którym współpracujemy to firma, która swoje działania zapoczątkowała kilka lat temu i przez dłuży czas skupiała się na sprzedaży na rodzimym Allegro. Agresywna polityka cenowa konkurencji, notoryczne zmiany cenników samej platformy Allegro i problemy związane z podkradaniem własności intelektualnej przez inne firmy, sprawiły, że klient rozpoczął swoje działania na eBayu oraz Amazonie (2019 rok) zaczynając od rynku niemieckiego. Na Amazonie klient od samego początku współpracuje z nami.
Wprowadzenie do sprzedaży na wszystkich rynkach europejskich – Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy i Wielka Brytania (Wdrożenie rynku włoskiego zostało odłożone) produktów z kategorii Home and Garden.
Dużym wyzwaniem było wprowadzenie tych produktów do kategorii, w których Bestsellerami były markowe produkty posiadające ponad 1000 reviews.
Duża konkurencja oraz dość dobre jakościowo oferty mogły stanowić sporą przeszkodę do pokonania. Czasochłonność wystawiania również była duża, ze względu na dużą różnorodność produktową, a dodatkowo każdy produkt miał kilka wariantów kolorystycznych.
Ostatecznie zostało wystawione 30 produktów po 8 wariantów kolorystycznych podzielonych na 6 parentów. Razem więc do utworzenia było 240 ofert na 5 rynków, co daje nam sumarycznie 1200 ofert – i mało czasu, gdyż sezon zbliżał się wielkimi krokami.
Wszystko jak przy każdym wdrożeniu produktów zaczęło się od głębokiej analizy rynku. Przeanalizowaliśmy potencjał sprzedażowy, konkurencję, rynki docelowe, materiały dostarczone przez klienta.
Miało to na celu ustalenie strategii wdrożeniowej (przede wszystkim w jakiej kolejności zostaną wdrożone produkty i ustalenie kolejności krajów do wdrożenia). Z analizy jasno wynikało, że w pierwszej kolejności powinniśmy zająć się rynkiem niemieckim, następnie włoskim, hiszpańskim, francuskim i na końcu angielskim.
Wybrane produkty wprowadziliśmy do sprzedaży, tworząc oferty zgodnie ze sztuką SEO oraz używając odpowiedniego języka sprzedażowego. Dogłębnie przeanalizowaliśmy grupę docelową, poznaliśmy jej potrzeby aby uwzględnić je bezpośrednio w ofertach. Sporządziliśmy konspekt zdjęciowy, który uwzględniał wszelkie wytyczne dla grafików i fotografów, aby galeria w sposób spójny i maksymalnie efektywny ukazywała same produkty.
Ostatecznie dobraliśmy i wdrożyliśmy odpowiednie działania marketingowe, których założeniem było osiąganie wysokiego profitu, z generowaniem odpowiednio dużych, startowych zasięgów.
Cele, które postawiliśmy sobie na początku współpracy, zostały osiągnięte już w marcu, bowiem wszystkie produkty na każdy rynek trafiły do sprzedaży przed 1 marca. Udało nam się uzyskać pozycję lidera na kluczowe frazy oraz już w kwietniu, na wielu ofertach, pozycję bestsellera we wszystkich krajach.
Zostaliśmy zmuszeni do podniesienia cen i wydłużenia czasu realizacji, a także wyłączenia reklam. Popyt na produkt jednak nie ustępował. Nastąpił wzrost sprzedaży oraz przekroczenie magicznej bariery miliona złotych obrotu w kwietniu (przy wyłączonym marketingu).
Wyniki te przerosły nasze najśmielsze oczekiwania.
Ceny zostały podniesione już trzykrotnie (wzrost od 70 do 100%). Jedynie do normy wrócił czas realizacji. Klient wyrabia się już z zamówieniami i planuje inne rozwiązania na sezon 2021, tak aby mógł się zmierzyć z takimi ilościami jakie sprzedawał w kwietniu 2020.