Klient prowadzący sprzedaż na Amazonie borykał się problemem bardzo wysokich kosztów marketingowych, które pochłaniały jego zyski na sprzedaży jego produktów. Nieefektywność działań osoby/osób odpowiedzialnej spowodowała drastyczny wzrost kosztów marketingowych.
Rozpoczęcie regularnych działań marketingowych przez specjalistów z Profitcrew, z naciskiem na mocną optymalizację kosztów oraz przeprowadzenie marki przez okres Black Week / Black Friday, lecz dzisiaj już współpracujemy na stałe.
Wyzwania, które towarzyszyły pracy z marką to: brak odpowiedniej struktury panelu, brak jakiejkolwiek strategii dla prowadzonych działań. Kluczowym było zoptymalizowanie działań marketingowych w taki sposób, aby sprzedaż drastycznie nie spadła, gdyż działa to wtedy na niekorzyść marki z punktu widzenia pozycjonowania produktów i ich widoczności (rankingu) na platformie, a co za tym idzie całkowitej sprzedaży.
- Ustalenie celów, potrzeb, budżetów, rozpisanie strategii oraz harmonogramu wdrożeniowego poszczególnych strategii.
- Przerzucenie części budżetu z reklam (działań PPC) do kuponów i promocji takich jak "Sales Price".
- Natychmiastowe "wycięcie" nieopłacalnych słów kluczowych, promowanych produktów oraz produktów konkurencji jako cel do wyświetlania reklam.
- Natychmiastowe wdrożenie strategii marketingowych nisko kosztowych, wdrożenie strategii pozycjonujących produkt na tanie, lecz trafne słowa kluczowe, strategie pozycjonujące produkty bestsellerowe na najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, strategie ochronne, odpowiednio dobrane oferty konkurencji do wyświetlania na nich reklam produktu oraz strategie odpowiednio zawężające grupy docelowe w obrębie Sponsored Products, Sponsored Brands oraz Sponsored Display.
- Stały, codzienny monitoring panelu marketingowego, wraz z analizą danych oraz wyciąganiem odpowiednich wniosków w odniesieniu do sytuacji marketingu w danej chwili.
158 tys. złotych w kieszeni klienta, przy wzroście całościowej sprzedaży o prawie 290 tys. złotych w stosunku to poprzedniego miesiąca. Klient poświęcał 40-48% całości obrotu na działania marketingowe, miesiąc później było to 14%.