hello@profitcrew.pl
730 666 380

41 320 088 złotych obrotu w 2023, czyli wzrost o 273% względem startu współpracy

rodzaj usługi
Obsługa 360°
kategoria
WYPOSAŻENIE WNĘTRZ
cel
15% WZROSTU PRZYCHODÓW

ZAKRES PROJEKTU

Klient, z którym podjęliśmy współpracę ponad 4 lata temu, zlecił nam zaopiekowanie się przestrzenią marketplace, podczas gdy on sam chciał poświęcić się budowaniu innego skrzydła e-commerce w postaci sklepu. Sama marka, skupia się na budowaniu katalogu głównie wyposażenia wnętrz. 

Naszym zadaniem było: 

1. Budowanie i realizacja strategii sprzedażowo marketingowej.

2. Implementacja produktów na platformach, zgodna z wszelkimi najnowszymi standardami SEO czy designu.

3. Rozwiązywanie wszelkich problemów mogących w jakikolwiek sposób zaszkodzić realizacji określonego celu.

Cel zakładał prężny wzrost i sukcesywne przejmowanie rynku zachodniego, początkowo tylko na takich platformach jak Amazon DE oraz FR, jednak na przestrzeni lat rozszerzyliśmy działalność marki na Amazon IT, ES, NL, BE, UK, eBay, OTTO, CDiscount oraz Kaufland.

Na przestrzeni tych 4 lat współpracy, ekipa Profitcrew przyczyniła się do wzrostu biznesu klienta o 273%. Roczne obroty płynące  z platform sprzedażowych wzrosły z 15 do ponad 41 milionów złotych.

Projekt od początku zakładał ścisłą współpracę ze świadomym realiów marketplace właścicielem marki, który odegrał kluczową rolę w jej rozwoju. Obdarzając Profitcrew odpowiednim zaufaniem, sprawnie wdrażając wszystkie nasze rekomendacje oraz przystosowując swoją strukturę e-commerce do wdrożeń na ww. platformach w ekspresowym tempie, właściciel pozwolił nam jako zespołowi skupić się na łapaniu maksymalnej skali sprzedażowej i dominacji rynku w niektórych podkategoriach.

W tym studium przypadku skupimy się na przebiegu współpracy w minionym 2023 roku.

Rok 2023 roku, marka naszego partnera należała do 7% najlepszych marek w swojej kategorii. Sam sprzedawca uplasował się w pierwszej 20-tce największych polskich firm sprzedających na Amazon.

PLAN DZIAŁANIA

Nasze działania na początku współpracy zawsze opieramy na trzech kluczowych filarach - sprawności operacyjnej przy szybko rozwijanym katalogu produktowym, zastosowaniu mocno spersonalizowanych strategii marketingowych oraz ekspresowym eliminowaniu problemów, stojących na przeszkodzie w realizacji celu. Głównym elementem rozwojowym w 2023 zostały platformy OTTO, Amazon IT, Amazon ES oraz eBay, a same ich wdrożenie przełożyło się na wygenerowanie sporej części rocznego przychodu.

W sezonie wiosenno-letnim, plan zakładał osiągnięcie maksymalnej ekspozycji rynkowej (duża ilość reklam nastawionych na zasięg, blokujących konkurencję) z asortymentu z kategorii wyposażenia ogrodowego.

Obrót na kontach w okresie kwiecień-sierpień: 19 403 555 PLN

Współpraca wymagała od nas pełnej synchronizacji działań z naszym partnerem. Strategia opierała się na wdrożeniach symultanicznych, na możliwie jak największej ilości marketplace jednocześnie. Operacyjnie przy starcie nowej platformy przenosiliśmy “core katalogowy”, czyli pozycje generujące większą część przychodu, na inne marketplace’s, żeby następnie, sukcesywnie uzupełniać katalog nowościami, publikowanymi równocześnie w obrębie wszystkich obsługiwanych platform.

Aktualna ilość pozycji dostępnych w sprzedaży na makretplace naszego partnera (stan na 11.03.2024): 150 404 pozycji katalogowych

W dużej mierze skupiliśmy się na skalowaniu sprzedaży najważniejszymi pozycjami katalogowymi, jednak wiele wprowadzonych na rynek nowości, okazało się strzałem w dziesiątkę i na stałe trafiło do bestsellerów na platformach.

PRZEBIEG WSPÓŁPRACY

Rok zaczęliśmy od prężnego rozwoju platformy OTTO, gdzie początkowo wdrożyliśmy produkty piastujące pozycje TOP30 na platformie Amazon. Wraz z połączeniem z dobrze skonfigurowanymi reklamami, odpowiednią polityką rabatową i ciągłymi działaniami optymalizacyjnymi w tym zakresie. 

Sprzedaż na platformie OTTO, po pierwszych 3 miesiącach roku wynosiła: 334 444 euro

Zajęliśmy się także platformą eBay, która wymagała gruntownych zmian z punktu widzenia słów kluczowych, opisów HTML, zdjęć, reklam oraz statystyk konta. Gruntowne przerobienie platformy, sukcesywne uzupełnianie katalogu, wdrożenie eBay shop, oraz ekspresowe wykorzystanie nowych możliwości marketingowych na marketplace przyniosły natychmiastowe efekty.

Sprzedaż na eBay w 2023 roku wzrosła z 250 tys. euro do 450 tys. rocznie.

Rok 2023 upłynął pod znakiem rebrandingu marki na Amazon. Wiązało się to ze zmianą identyfikacji wizualnej w ofertach, modyfikacji galerii oraz opisów A+, oraz powołaniu do życia nowego Amazon Brand Store. Kluczowym stał się rozwój platform IT oraz ES. Szczególnie ważne okazało się badanie potrzeb oraz persony kupującego, aby zadecydować, które pozycje katalogowe zyskają najszybszą trakcję. Plan zakładał mocną inwestycję w działania marketingowe i wypozycjonowanie produktów do rangi bestsellerów.

Na stan 11.11.2023, tylko na rynkach IT i ES w Amazon TOP100 Bestsellers znajdowało się ponad 20 ofert naszego klienta.

W połowie roku ekipa Profitcrew zajęła się wprowadzeniem partnera na francuską platformę CDiscount, która stała się największym wyzwaniem. Jej rozwiązania techniczne (a właściwie ich brak), zmiany wewnętrzne, oraz niekompetencja osób dla niej pracujących, skutecznie utrudniły  ekspansję. 

Sytuacja wymagała szybkiej reakcji. Alternatywą rozwojową dla platformy CDiscount stał się Kaufland, na który  udało się przerzucić część katalogu i wystartować z inicjalnymi działaniami marketingowymi. Mocną ekspansję zaplanowaliśmy na rok 2024. Cel zakłada osiągnięcie statusu lidera w kategorii. Już z niewielką częścią katalogu, obrót w 2023 wyniósł 171384 tys. euro.


REZULTATY

Rok 2023, czyli rok pracy z Profitcrew to:


20 tys. wprowadzonych do sprzedaży pozycji katalogowych
2300 kampanii marketingowych, a reklamy na wszystkich kontach wyświetlono ponad miliard razy
Ponad 40 videorozmów i spotkań z klientem, dotyczących  podsumowań  naszych działań i planów na najbliższe okresy

Co przełożyliśmy na:

Łączny obrót wynoszący 41 320 088 PLN, przy kosztach marketingowych rzędu 4 950 130 PLN, czyli 12%.

Działając w dynamicznym środowisku e-commerce, jesteśmy gotowi przygotować i dostosować strategię do unikalnych potrzeb Twojego biznesu. Jeśli masz pytania dotyczące Twojego katalogu lub chcesz zwiększyć sprzedaż na zagranicznych marketplace’ach - skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci osiągnąć Twoje cele!

Chcesz zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży?

Podbij zachodnie rynki skutecznie sprzedając swoje produkty na marketplace'ach z pomocą załogi Profitcrew.
Usługi
Chłopaki z Profitcrew znają się na rzeczy jak nikt inny w branży. Działania marketingowe są na najwyższym poziomie - wysoka skuteczność to u nich już norma. Serdecznie polecam współpracę z Profitcrew, jeśli poważnie myśli się o biznesie na platformach sprzedażowych.
Marcin Krupicz Sellbee
Współpracę z Profitcrew oceniam bardzo pozytywnie, firma wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Warte docenienia jest to, że poradzą w każdym temacie i nigdy nie zbywają telefonicznie klienta. Oczywiśćie praca z Profitcrew jest warta polecenia innym.
Tomasz Wojdak Murrano
Miałem okazję współpracować już z innymi agencjami i na tę chwilę nikt nie sporstał moim wymaganiom w takim stopniu jak Profitcrew. Najbardziej cenie w nich komunikatywność - w ekspresowym tempie odpowiadają na wszystkie pytania i wątpliwości. Współpraca z Profitcrew jest godna polecenia i przynosi szybkie efekty!
Marcin Surmiak MKS Meble
INFORMACJE KONTAKTOWE
ADRES PL
Tadeusza Kościuszki 13/1B, 50-037 Wrocław
ADRES UK
Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB