Logistyka to kluczowy element każdego sklepu, który pozwala mu funkcjonować, rozwijać się i skalować na nowe rynki. Często wydaje nam się, że to osobny, niezależny element organizacji sklepu, ale przyglądając się jej bliżej możemy dostrzec powiązania z innymi obszarami. Jakimi?

SOURCE: Unsplash.com

Sprzedaż a logistyka e-commerce

W e-commerce, jak w żadnej innej branży, logistyka ma bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. Klient, działający dziś w modelu omnichanel, porównuje czas dostawy i jej sposoby oferowane przez różnych sprzedawców. W przypadku rozważania kolejnych zakupów u tego samego sprzedawcy, doświadczenia związane z procesem dostawy i czasem realizacji zamówienia mają ogromne znaczenie.

W przypadku sprzedaży cross-border sytuacja wygląda inaczej, ponieważ klienta ma możliwość przebierania wśród ofert sprzedawców z rynków zagranicznych. Niemniej jednak ważną rolę odgrywają także czynniki kulturowe, takie jak stereotypy wpływające na postrzeganie pewnych rynków jako mniej lub bardziej wiarygodne.

Jak fulfillment może wspierać skalowanie sprzedaży na zagranicznych rynkach?

SOURCE: unsplash

Wpływ logistyki e-commerce na kondycję całego sklepu analizujemy szeroko, bo sporo o niej wiemy. Od 2016 roku realizujemy dla naszych klientów fulfillment i logistykę e – commerce. Jak nasze rozwiązania pomagają skalować sprzedaż za granicą?

Nasi klienci korzystają z kilku udogodnień, dzięki którym sprzedaż i wysyłka zagraniczna jest łatwiejsza:

  1. Lokalny adres wysyłki do zwrotów dla zamówień zagranicznych

Lokalny adres do zwrotów umożliwia klientom uniknięcie wysokich kosztów wysyłki, a sprzedawca nie musi oferować kosztownych etykiet zwrotnych. Redukuje to też obiekcje, które mogą pojawiać się u niektórych kupujących, nieufnych wobec sklepów z lokalizacją magazynu poza ich krajem.

  1. Współpraca z zagranicznymi firmami kurierskimi

Dzięki lokalizacji w Zielonej Górze oraz bezpośrednim umowom z usługodawcami niemieckimi, zamówienia wysyłane z naszego centrum logistycznego docierają do klientów z Niemiec w 24h. W zasięgu jednodniowej dostawy jest także rynek czeski!

  1. Wiedza i doświadczenie w logistyce realizowanej na zagranicznych rynkach

Nasi klienci mogą liczyć na wsparcie partnerów specjalizujących się w usługach dla e-commerce, takich jak obsługa podatkowo–celna czy obsługa klienta w wielu językach.

Wprowadzanie tych udogodnień umożliwia nam Eurocommerce, czyli firma, która z sukcesami zajmuje się kompleksową obsługą logistyczną sklepów działających w obszarze e-commerce.

Zapewnia integrację systemu magazynowego z Twoim sklepem, obsługę dostaw i zwrotów oraz przesyłki do klientów w atrakcyjnych cenach. Świadczy także usługi dostawy w 1 dzień na 3 rynkach: polskim, niemieckim i czeskim.

Więcej na temat działalności Eurocommerce znajdziecie na ich stronie internetowej: www.eurocommerce.pl i skontaktujecie się pod adresem: kontakt@eurocommerce.pl

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount.
Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic!