Twoje konto zostało zablokowane? Chcesz się dowiedzieć co możesz zrobić, aby odblokować swoje oferty i uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości? Niezależnie od tego czy jesteś początkującym, czy wieloletnim sprzedawcą, warto wiedzieć co zrobić w przypadku blokady konta. W tym artykule dowiesz się jak napisać plan naprawczy oraz na co szczególnie zwrócić uwagę podczas analizy problemu.

blokada na amazon
SOURCE: https://globalsellers.pro/zawieszenie-konta-account-suspension-czesc-1/

3 WAŻNE ASPEKTY

Zanim zaczniesz pisać plan naprawczy, weź pod uwagę poniższe rady:

  1. Przyznaj się do winy.

  2. Postaraj się wysłać tylko jeden, szczegółowo przygotowany plan, który będzie odpowiadał na zawarte poniżej punkty.

  3. Powołuj się na regulamin Amazon i Amazon Principles.
Account-Suspended
SOURCE: https://www.esellertechnologies.com/blog/appeal-ebay-amazon-account-suspension/

Jak napisać plan naprawczy w 5 prostych krokach?

Krok I–Przyczyna
Podaj przyczynę blokady konta oraz numery zamówień, które dotknął problem

Przykład: Granica 4% wskaźnika opóźnionych wysyłek (LDR) została przekroczona. Jakie mogły być tego powody?

a)  nierzetelna firma kurierska;

b)  opóźnienia dostawcy produktów;

c)  błędy systemu, za pomocą którego zarządzasz zamówieniami;

d)  braki w dostawie opakowań;

Numery zamówień klientów, którzy byli niezadowoleni

Podaj numery wszystkich zamówień z ostatnich 30 dni, z którymi wystąpiły jakiekolwiek problemy. Nazwij problemy, które wystąpiły przy danych zamówieniach oraz określ ich przyczyny.

Możesz przedstawić je w formie tabeli "Problem - Przyczyna - numery przesyłek"

  • Opóźnione zamówienie - Problem z kurierem, kurier nie przyjechał odebrać przesyłek na czas - numery przesyłek
  • Klient nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie w przeciągu 24h - Brak osoby odpowiedzialnej za opracowywanie zapytań klientów w weekendy - numery przesyłek
  • Błędnie wpisany numer śledzenia przesyłki - Błąd przy wprowadzaniu numeru - numery przesyłek
  • Zamówienie uległo zniszczeniu w transporcie - Problem z kurierem - numery przesyłek

Krok II – Opisz podjęte działania
Udowodnij, że Twoja reakcja była natychmiastowa i krótko opisz podjęte działania, które miały na celu rozwiązanie problemu. Idąc za wcześniej podanym przykładem, określ co zrobiłeś, aby zapobiec powiększającej się liczbie opóźnień?

Przyczyna - Podjęte działanie

  • Nierzetelna firma kurierska - Podpisanie umowy z nowym przewoźnikiem
  • Opóźnienie dostawcy produktów lub surowców - Zainstalowanie narzędzia do lepszej komunikacji z dostawcą / zmiana dostawcy / zwiększenie liczby dostawców danego produktu / surowca
  • Problemy systemu, z pomocą którego zarządzasz zamówieniami - Zmiana systemu do zarządzania zamówieniami / zainstalowanie aktualizacji/ dodatkowy monitoring zamówień
  • Braki w dostawie opakowań i folii bąbelkowej - Podpisanie umowy z kilkoma nowymi dostawcami opakowań.

Krok III – Udowodnij, że unikniesz podobnych sytuacji w przyszłości
Co zrobisz w przyszłości, żeby taka sytuacja się nie powtórzyła?
Dla Amazon najważniejsze jest to czy wyciągnąłeś z zaistniałej sytuacji odpowiednie wnioski.
Według naszego przykładu, jeśli powodem opóźnienia wysyłki była wydłużona dostawa po stronie producenta, napisz, że jesteś w trakcie przeprowadzania rekrutacji dodatkowego pracownika monitorującego dostawy towarów. Tak jak wyżej, postaraj się zawrzeć wypowiedź w 5-7 wypunktowanych zdaniach.

Krok IV – Podaj w jaki sposób zmierzasz sprawdzić skuteczność podjętych akcji
W jaki sposób sprawdzisz czy Twoje działania zapobiegawcze przyniosły zamierzone efekty?

Jednym ze sposobów może być podpisanie umowy z nową firmą kurierską, co poprawic monitorowanie terminowości doręczania każdej z przesyłek lub tworzenie statystyk dotyczących czasu potrzebnego na doręczenie przesyłki do klienta i sprawdzenia czy jest to zgodne z umową.

Krok V – Wykorzystaj dodatkowe argumenty
Dodatkową argumentacją może być przyznawanie rabatów klientom, którzy musieli dłużej czekać na swoje przesyłki. Jeśli problem z wysyłką zamówień w terminie jest nagminny i przymierzasz się do skorzystania z usługi Amazon FBA, poinformuj ich o tym w planie.
Dodatkowe argumenty mogą również odwoływać się do Twoich osiągnięć, takich jak brak negatywnych komentarzy lub wysoka jakość obsługi klienta.

Jak ustrzec się przed blokadą konta na przyszłość?

  1. Stosuj zasady dotyczące bezpieczeństwa
    Każdy pracownik powinien mieć własne konto użytkownika. Pamiętaj także, żeby nie logować się z niezabezpieczonych sieci wifi oraz aktywuj dwustopniową weryfikację przy logowaniu.

  1. Uważaj na podejrzane maile
    Nie otwieraj maili z nieznanych adresów podszywających się pod zespół Amazon.

  1. Dodatkowe wymagania ofert
    Zanim utworzysz ofertę na dany produkt,sprawdź, czy sprzedaż tego produktu nie wiąże się z dodatkowymi wymogami.

  2. Upewnij się, że oferty tworzone są zgodnie z aktualnym Style Guidem Amazon.
    Poznaj znaczenie metryk na Twoim koncie i systematycznie monitoruj je.

  3. Aktualizuj konto
    Upewnij się,że informacje znajdujące się na Twoim koncie sprzedawcy są aktualne.

  4. Bądź uczciwy
    Nie kupuj recenzji oraz nie oferuj klientom zniżek za pozytywny komentarz do transakcji.

  5. Stosuj się do regulaminu Amazondotyczącego obsługi klienta i zwrotów towaru
    Znajomość regulaminu Amazon jest kluczowym elementem zabezpieczenia konta przed blokadą. Jeśli niektóre punkty regulaminu nie są dla Ciebie zrozumiałe lub potrzebujesz asysty przy zapoznawaniu się z zasadami sprzedaży, skontaktuj się z nami. Nasz zespół przeprowadzi Cię przez wszystkie potrzebne punkty i wyjaśni ich znaczenie z perspektywy sprzedawcy. Jeśli natomiast Twoje konto zostało już zablokowane, podejdź do tego ze spokojem – w Profitcew zajmujemy się układaniem planów naprawczych i oferujemy parę rodzajów konsultacji.