Wielu przedsiębiorców, którzy decydują się na rozpoczęcie sprzedaży internetowej, zastawiają się czy warto wkroczyć na platformy sprzedażowe. Wybór odpowiedniej platformy z całą pewnością nie jest łatwy. Najpopularniejszy na świecie jest z pewnością Amazon, ale w Polsce największą ilością kupujących może pochwalić się Allegro. W tym artykule zastanowimy się jakie mocne i słabe strony mają obie platformy, a także, która z nich będzie najlepsza dla Ciebie. Jakie aspekty należy zatem zatem pod uwagę decydując się na daną platformę?
Amazon vs Allegro - wady i zalety
Allegro ma w Polsce zdecydowanie ugruntowaną pozycję, mogąc pochwalić się zawrotną liczbą 20 milionów zarejestrowanych użytkowników i ponad 100 tysiącami sprzedawców. Jest to najbardziej rozpoznawalny serwis aukcyjny w naszym kraju.
Mocna pozycja Allegro może się jednak zachwiać wraz z wejściem Amazon na polski rynek pod koniec 2020 roku. Mimo tego, że Polacy uwielbiają Allegro, Amazon ma do zaoferowania więcej możliwości logistycznych. Amazon działa bardzo sprawnie na zagranicznych rynkach, dlatego możliwym jest, że platforma stanie się narodowym ulubieńcem, podobnie do sytuacji w Wielkiej Brytanii.
Plusem rozpoczęcia sprzedaży na Allegro są z całą pewnością niskie koszty prowadzenia konta. Amazon jest niestety droższy, ale za to daje o wiele większe możliwości dotarcia do klientów z całej Europy czy Ameryki, podczas gdy Allegro dopiero rozważa ekspansję na międzynarodowe rynki.
Zasięgi i dostęp do potencjalnych klientów
Amazon, jako platforma międzynarodowa, generuje zdecydowanie większe zasięgi, niż Allegro, które jest skupione na polskich klientach. W marcu 2020 roku Allegro odwiedziło 17,39 milionów użytkowników, podczas gdy sam niemiecki rynek Amazon odwiedziło 457,47 miliona użytkowników. Bardzo dobrze jednak wyglądają statystyki aplikacji Allegro, z której miesięcznie korzysta ponad 4 miliony użytkowników i jest oficjalnie najpopularniejszą aplikacją w kraju. Z tego powodu, jeśli zależy Ci na dotarciu do polskich klientów, Allegro będzie do tego idealną platformą, natomiast na ten moment nie daje żadnej możliwości dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Amazon czy Allegro?
Niezaprzeczalnie ogromnym plusem Amazon są zasięgi. W Europie jesteśmy w stanie dotrzeć do około 129 milionów kupujących, ale na świecie potencjalnych klientów jest kilkukrotnie więcej. Warto rozważyć to, do jakiego klienta docelowego planujesz dotrzeć, a także jak rozplanujesz kwestie logistyczne.
Przykładowo, Amazon umożliwia wysyłkę towarów bezpośrednio do klienta (usługa FBM) lub co centrów logistycznych (usługa FBA), które przejmą kwestie logistyczne w imieniu sprzedawcy. Amazon pomoże zadbać o to, aby wszystkie zamówienia docierały na czas, a do tego zajmie się całą obsługą zwrotów. Będąc sprzedawcą na Allegro, to sprzedawca odpowiada za realizację zamówień, sprawną logistykę, a także obsługę zwrotów.
Jeśli zastanawiasz się dalej, którą platformę wybrać, Amazon czy Allegro, zachęcamy do kontaktu, a nasz zespół ekspertów pomoże Ci dopasować kanał sprzedaży do potrzeb Twojego biznesu.