PROFIT

BLOG

21.05.2021

Przegląd najpopularniejszych zagranicznych marketplace’ów

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Sprzedaż internetowa jest przyszłością handlu. Przyszłością, na którą patrzymy już teraz i im wcześniej rozpoczniesz z nią przygodę, tym lepiej dla Twojej firmy. Tylko w 2016 roku w USA wygenerowano ponad 174 miliardy dolarów zysku ze sprzedaży internetowej, a w 2020 roku jest to już 709,7 miliarda, co daje wzrost na poziomie 18% w porównaniu do roku poprzedniego. W Europie rynek e – commerce również rozwija się w zawrotnym tempie, co oznacza, że jeśli chcesz znacząco zwiększyć swoje zyski i zwiększyć popularność swojego brandu, wejście do internetu jest najlepszą możliwą drogą do osiągnięcia tych celów. 

Problem ze sprzedażą internetową polega jednak na tym, że trzeba wybrać jeden lub kilka kanałów, na której będzie się ona odbywać. I to może stanowić mały problem, szczególnie dla osób, które chciałyby wejść na rynki zagraniczne, ale nie wiedzą od czego zacząć. Dzięki temu krótkiemu przewodnikowi dowiesz się, jakie są najpopularniejsze i najlepsze anglojęzyczne platformy, na których możesz zacząć sprzedaż. 

marketplaces
SOURCE: https://novynot.com/?p=4138

2.Czym jest marketplace?

Mówiąc najprościej, marketplace jest rynkiem sprzedaży online. Możemy wyróżnić platformy produktowe, jakie jak Amazon, Allegro, czy eBay, a także usługowe, czyli znany wszystkim Uber, Airbnb, czy Booking.com.

Innymi słowy, marketplace przypomina ogromne targowisko, z tym, że transakcje są zawierane online. Co ciekawe, 2020 roku marketplace’y były odpowiedzialne za ponad 40% generowanego zysku na globalnym rynku online.

Jak działa marketplace?

W bardzo intuicyjny sposób. Marketplace odpowiada za przedstawienie klientowi oferty sklepów w których może nabyć interesujący go przedmiot, a następnie przekierowuje go na stronę konkretnego sprzedawcy.

Zakupy przebiegają szybko i sprawnie. Dodatkowym udogodnieniem są z pewnością opinie na temat sklepu wystawione przed poprzednich klientów, a także szacowany czas dostawy i często możliwość śledzenia swojej przesyłki.

SOURCE: Pixabay

Jaki zagraniczny marketplace wybrać?

Sprzedaż internetowa jest niezaprzeczalnie przyszłością handlu. Tylko w 2016 roku w USA wygenerowano ponad 174 miliardy dolarów zysku ze sprzedaży internetowej, a w 2020 roku jest to już 709,7 miliarda, co daje wzrost na poziomie 18% w porównaniu do roku poprzedniego. 2020 rok był rekordowy pod względem sprzedaży przede wszystkim ze względu na pandemię i lockdown, ale nie przewiduje się, żeby w 2021 roku trend miał się odwrócić.

Dzięki temu krótkiemu przewodnikowi dowiesz się, jakie są najpopularniejsze i najlepsze platformy, na których możesz zacząć sprzedaż.

Najpopularniejsze platformy do sprzedaży online, dzięki którym Twoja firma rozwinie skrzydła:

• Amazon

Amazon jest internetowym gigantem, który zaczynał w 1994 roku jako księgarnia internetowa. Obecnie jest największą firmą logistyczną z szeroką gamą własnych produktów, rozpościerającą skrzydła na cały świat. Amazon może pochwalić się kilkoma milionami sprzedawców na całym świecie i 59,7 milionami unikalnych wejść miesięcznie (w samej Wielkiej Brytanii). Prowizja Amazon wynosi od 7 – 15%, czyli plasuje się w zakresie podobnym do innych popularnych marketplace’ów.

Jedną ze zdecydowanie największych zalet tego marketplace’a jest możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych kupujących. Warto jednak wiedzieć, że jeśli zamierzasz sprzedawać więcej niż 40 produktów miesięcznie, Amazon będzie pobierał prowizję w wysokości 30 funtów. Za każdy sprzedany produkt trzeba zapłacić od 7 – 15%.

Cena może dodatkowo wzrosnąć, jeśli będziesz wysyłać swoje produkty za pośrednictwem centrum logistycznego Amazon.

Dodatkowo Amazon umożliwia wysyłkę towarów bezpośrednio do klienta (FBM) lub co centrów logistycznych (FBA), które przejmą kwestię transportu w Twoim imieniu. Innymi słowy, Amazon posiada wszystkie narzędzia automatyzacji potrzebne do tego, żeby zamówienia dotarły na czas do klienta.

Największym plusem Amazona jest niewątpliwie możliwość dotarcia do milionów klientów na całym świecie. Dodatkowo gigant oferuje wsparcie dla firm, które polega na tłumaczeniu treści aukcji na praktycznie każdy język. Dzięki temu ponad kilka tysięcy polskich sprzedawców prowadzi z sukcesami sprzedaż na tej platformie.

Nie da się ukryć, że jest to wymagająca platforma, której regulamin jest surowy i mocno przestrzegany. Ewentualna blokada konta jest trudna do odwrócenia, a konto można założyć tylko raz na takie same dane.

Właśnie ze względu na początkujących sprzedawców i bardziej doświadczonych graczy, którym zależy na zwiększeniu sprzedaży, powstała nasze firma Profitcrew, Początkujący sprzedawca może mieć problem z połapaniem się we wszystkich niuansach, dlatego warto rozważyć pomoc takich firm, jak Profitcrew, która specjalizuje się w sprzedaży na platformach takich jak Amazon, eBay, czy CDiscount.

• eBay

eBay powstał już w 1995 roku i obchodził w 2020 roku 25 urodziny. Od tego czasu nieustannie zwiększa swoje zasięgi. Może pochwalić się 171 milionami sprzedawców na całym świecie i 2 miliardami transakcji dziennie.

Jest to idealna propozycja dla wszystkich, którzy uwielbiają aukcje, pchle targi lub chcą po prostu dotrzeć do zagranicznych klientów. eBay jest szczególnie popularny wśród kolekcjonerów i łowców okazji. Do plusów eBaya można z całą pewnością zaliczyć ogromne zasięgi, mnogość interfejsów i stosunkowo niskie prowizje, a do minusów wysoką konkurencję i powiązanie z PayPalem (co dla jednych może być zaletą, dla innych wadą).

Prowizja na tym portalu wynosi pod 4,5 % do 10,5 %.

Co warto wiedzieć o eBay?

• Rozpoczęcie sprzedaży na eBay jest bardzo proste

Założenie konta i wystawienie pierwszej aukcji to kwestia zaledwie 30 minut. Po założeniu konta otrzymujesz od eBay możliwość wystawienia 50 ofert za darmo. W zależności od tego, jaki rodzaj usługi wybierzesz, Twoje miesięczne opłaty będą inne. Najbardziej podstawowy sklep to koszt wysokości 4,95 dolarów miesięcznie, co daje Ci możliwość zwiększenia miesięcznej ilości aukcji do 100.

Kolejny etap to podstawowy sklep, którego miesięczne utrzymanie to koszt 21, 95 dolarów miesięcznie, dzięki czemu możesz opublikować 250 ofert bez opłat. Sklep premium kosztuje 59,95, dzięki czemu uzyskujesz więcej narzędzi i płacisz mniej za aukcje. Najdroższa opcja to aż 3000 dolarów miesięcznie. Jest to jednak koszt ponoszony tylko przez kontra korporacyjne, który jest zupełnie niepotrzebny dla przeciętnego użytkownika.

• eBay zapewnia ochronę sprzedawców

eBay, jak większość sklepów internetowych, od dawna miał problem z decyzją kupującego o rezygnacji z umowy sprzedaży po zakończeniu aukcji lub kliknięciu opcji „kup teraz”. Obecnie klienci mają 48 godzin na zapłacenie za przedmiot. Jeśli tego nie zrobią, sprzedawca może upomnieć się o płatność, a jeśli kupujący nie uiści opłaty, otrzymasz zwrot prowizji od wartości końcowej.

• Możesz sprzedawać prawie wszystko

Oczywiście eBay posiada restrykcje dotyczące sprzedaży swoich produktów, ale są to mimo wszystko są to dość liberalne restrykcje, w związku z czym możesz sprzedawać prawie wszystko, oczywiście wyłączając przedmioty nielegalne. Pełną listę produktów objętych restrykcjami znajdziesz na stronie eBay.

Warto jednak spojrzeć również na minusy, do których z pewnością należy to, że nie masz całkowitej kontroli nad swoimi ofertami. Platforma może uznać, że łamiesz regulamin, dlatego warto być przygotowanym na ewentualne napisanie odwołania.

Dodatkowo logistyka prowadzenia sklepu na tak dużym marketplace’ie może być wymagająca. Przykładowo, nie zawsze stan magazynu znajduje od razu odzwierciedlenie na stronie. Trzeba cały czas upewniać się, że klienci otrzymują paczki na czas, a produkty są dostarczane w idealnym stanie. Jeśli z kolei któryś z Twoich produktów jest niedostępny na stronie, koniecznie zaznacz termin w którym spodziewasz się nowej dostawy.

Nie zapominajmy też o kwestii opinii i recenzji, które mogą wznieść Twój sklep na samą górę wyszukiwarki, lub zrzucić go na marny koniec. Żeby sklep był dobrze oceniany, trzeba być dobrze zorganizowanym i upewnić się, że produkt zostanie wysłany w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia – jesteś zwolniony z tej niedogodności, jeśli sprzedajesz na eBay niestandardowy przedmiot (pełna lista niestandardowych przedmiotów znajduje się na stronie internetowej).

eBay nagradza tych, którzy są w stanie wysyłać swoje przedmioty w ciągu 24 godzin roboczych. Jeśli nie masz możliwości tak szybkiej wysyłki, Twoje oferty będą po prostu mniej widoczne w wyszukiwarce.

• CDiscount

Francuski rynek rozwija się w szalonym tempie. Dwa lata temu Francuzi wydali na zakupy internetowe ponad 90 miliardów euro, w 2019 roku z kolei było to ponad 100 miliardów. Tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Dlaczego CDiscount powinien Cię zainteresować? Przede wszystkim dlatego, że otworzył się na Polaków, ale również przez to, że Francja jest szóstym co do wielkości rynkiem świata i trzecim w Europie.

Cdiscount istnieje od ponad 20 lat i może pochwalić się ponad 10 milionami zarejestrowanych klientów i 20 milionami unikatowych wejść.
Ilość sprzedających na portalu to ponad 10 000 osób z ponad 150 krajów, którzy oferują ponad 40 milionów produktów w wielu kategoriach.

Nie jest to co prawda pierwszy wybór polskich sprzedawców, którzy chcą rozwinąć skrzydła na zagraniczne rynki, ale jest z pewnością najlepszym wyborem jeśli chodzi o rynek francuski.
Do ogromnych plusów Cdiscount można z pewnością zaliczyć usługę magazynowania (która jest darmowa przez pierwsze dwa tygodnie), jaką oferuje portal. Jest bardzo podobna do Amazon FBA i ma do

dyspozycji ponad 500 000 m2 magazynów w dogodnych lokalizacjach.

Co najczęściej sprzedaje się na CDiscount?

• Ubrania i buty (47%) • Książki (33%)
• AGD/RTV (33%)
• Kosmetyki (28%)

• Sport (19%)
• Zabawki (17%) • Jedzenie (17%)

Portal chwali się brakiem limitów sprzedażowych, brakiem zobowiązań dla zarejestrowanych sprzedawców i możliwością bezpłatnego tworzenia ofert.

Koszty na które trzeba się przygotować to: abonament i prowizja od sprzedaży. Stały abonament dla sprzedawców wynosi zaledwie 39,99 euro miesięcznie. Jest to stosunkowo nieduża kwota, która daje Ci możliwość sprawdzenia, czy dobrze czujesz się na francuskim rynku.

Dodatkowo Cdiscount pobiera prowizję od sprzedaży, jak większość dużych marketplace’ów. W tym wypadku wynosi ona przeciętnie 15%, natomiast jej wysokość waha się od 5 – 20% w zależności od kategorii produktu.
Wynosi ona przeciętnie 15%, natomiast podobnie jak na Amazon, jest uzależniona od kategorii produktu, czyli jej wysokość waha się od 5 do aż 20 %.

• Etsy

Etsy jest wyjątkową platforma dla artystów i twórców rękodzieła. Etsy zaczęło jako mała platforma do sprzedaży rękodzieła, a obecnie jest jednym z największych konkurentów dla wszystkich platform zajmujących się sprzedażą online. Mimo tego, że Etsy nie oferuje takiego samego asortymentu jak Amazon czy eBay, bo nadal jest rynkiem z artykułami ręcznie robionymi, przyciąga konkurencyjną liczbę kupujących. Prowizja na portalu wynosi 3,5%.

Ogromnym plusem Etsy jest bardzo przejrzysty system opłat. Wystawienie ofert na platformie kosztuje zaledwie 13 pensów, a wszystkie oferty pozostają aktywne przez

cztery miesiące. Dodatkowo Etsy oferuje rozległe usługi wsparcia dla swoich sprzedawców, zaczynając od comiesięcznego biuletynu, poprzez dostęp do narzędzi do zarządzania. Do plusów można na pewno zaliczyć niskie i przejrzyste opłaty i łatwe zarządzenia swoim sklepem. Z kolei minusem jest dość ograniczony zasięg.

• Alibaba

Alibaba, czyli chińska grupa sprzedażowa jest reprezentowana na kilku platformach handlowych: Taobao i AliExpress, które chyba wszyscy znamy. Alibaba posiada 8,5 miliona aktywnych sprzedawców na całym świecie, a liczba dziennych odwiedzin portalu przekracza 18,24 miliarda. Portal nie pobiera prowizji za sprzedaż. Sam asortyment jest bardzo zróżnicowany, od lalek po kosmetyki, akcesoria do ogrodu i meble.

Można znaleźć tam chyba wszystko, co przyjdzie do głowy. Jest to zdecydowanie plus tego portalu – niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz, prawie na pewno znajdziesz swoją niszę na Alibabie.

W darmowej wersji konta można umieścić 50 produktów. Po zakupieniu Członkostwa Złotego Dostawcy (które kosztuje od 1000 do 4500 funtów rocznie) pozwala na umieszczanie nieograniczonej ilości ofert.

Do plusów portalu można zaliczyć na pewno szeroki zasięg i dostęp do ogromnej ilości klientów, brak prowizji i własne oprogramowanie ułatwiające sprzedaż. Jeśli chodzi o minusy, trzeba wspomnieć o wysokiej konkurencji i nie zawsze idealnej jakości tłumaczenia ofert i strony na język angielski.

• Rakuten

Jest to anglojęzyczny portal bardzo podobny do naszego Allegro, który jest numerem 1 na rynku japońskim. Na Rakuten znajdziesz absolutnie wszystkie produkty, w dziesiątkach kategorii. Klienci są związani z platformą poprzez specjalny program bonusowy, który nazywa się Super Points i polega na tym, że za każdy wydany funt klienci otrzymują tak zwany „super funt”, który jest zapisywany na ich koncie.

Im większą ilość „super funtów” tym większą można otrzymać zniżkę lub kupić dane przedmioty. Rakuten zrzesza ponad 95,2 miliona aktywnych sprzedawców. Prowizja waha się od 2 – 11%. Jest to ciekawa i na pewno warta rozważenia opcja, jeśli chcesz rozwinąć swoje zasięgi o rynek japoński.

• Shopify

Shopify jest szczególnie popularny w Niemczech, gdzie w samym 2018 roku liczba produktów na stronie przekroczyła 131 milionów i pół miliona aktywnych sprzedawców.

Do jego zalet należą z całą pewnością możliwość jednoczesnego wystawiania produktów na wielu platformach (Amazon, eBay, Pinterest i inne) za pomocą jednego, intuicyjnego interfejsu. Dodatkowo proces wystawiania ofert jest bardzo prosty i każdy początkujący sprzedawca będzie w stanie sobie z nim poradzić.

Jeśli chodzi o cennik, mamy do wyboru dwie opcje: basic i advanced. Plany obejmują dosłownie wszystko, od zarządzania całym sklepem, po szybkie i bezpieczne przetwarzanie płatności. Shopify oferuje usługę wysyłkową, zarządzanie produktami, dostarczanie produktów do klientów i współpracę z centrami realizacji zamówień.

Jak widzisz, warto uszczknąć nieco z tych imponujących dochodów dużych marketplace’ów i dotrzeć do większej ilości odbiorców. Jednak wejście na rynek online może być onieśmielające.

W końcu rozpoczęcie sprzedaży internetowej wiążę się z wieloma zmianami, koniecznością zmiany organizacji działania biznesu, wypracowaniem dobrej organizacji . logistyki, strategii marketingowej i sprawnego prowadzenia księgowości.

Na szczęście z pomocą przychodzimy my – Profitcrew.

Twoje konto zostało zablokowane? Pomożemy! 

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Codziennie przygotowujemy plany odblokowania kont na Amazon. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎

Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
Faceboook
Mail: hello@profitcrew.pl
Telefon: +48 537 013 732
Linkedin
Instagram: Instagram.com
YT: YouTube

21 maja, 2021

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.