Na pewno każdy z Was zna stacjonarny sklep Kaufland i chociaż raz robił w nim zakupy. To niemiecka sieć wielkopowierzchniowych marketów, która jest częścią grupy Schwarz (inny znany market tej grupy to Lidl). Warto wiedzieć, że Kaufland to jednak o wiele więcej, niż duży sklep – Kaufland posiada również ogromną platformę sprzedażową, którą znajdziecie pod adresem Kaufland.de. Jej bazą do niedawna był sklep internetowy Real.de, który został przejęty jesienią 2020 roku. Kaufland.de nie jest jeszcze dobrze znany w Polsce, ale wszystko wskazuje na to, że ma szansę zaistnieć na naszym rynku. Co więcej, oferuje niesamowite możliwości dotarcia do niemieckich klientów.

Dlaczego warto zostać sprzedawcą na Kaufland.de?
Zacznijmy od tego, że dzięki sprzedaży na tej platformie możesz sprzedawać zarówno hurt, jak i detal. Kaufland.de oferuje również mnóstwo dodatkowych usług, zaczynając od narzędzi marketingowych (SEO, SEA, porównywarki cen, broszury dla klientów), aplikacje e-commerce i specjalne oprogramowanie dla przedsiębiorstw. Do tego dodajmy naprawdę prosty i intuicyjny onboarding przez EAN, wszystkie metody płatności, wsparcie sprzedawcy, ale przede wszystkim bardzo jasny i zrozumiały regulamin, dzięki czemu bez problemu zrozumiesz warunki współpracy.

Sama platforma jest łatwa i intuicyjna w użyciu, ale przecież to nie jedyny powód dla którego warto zainteresować się sprzedażą na Kaufland.de. Dlaczego warto?
Przede wszystkim dlatego, że Niemcy są jednym z najszybciej rozwijających się rynków e – commerce na świecie z milionami klientów. Kaufland jest odwiedzany przez ponad 32 miliony klientów miesięcznie i może się pochwalić ponad 25 milionami artykułów w ponad 5 tysiącach kategorii. Obecnie na Kaufland.de sprzedaje ponad 5 tysięcy firm i 1300 sklepów.
Ile kosztuje prowadzenie konta na Kaufland.de?
Jeśli chcesz zostać sprzedawcą na Kaufland.de, musisz przygotować się na dwa rodzaje opłat. Po pierwsze, musisz pamiętać o opłaceniu abonamentu za konto profesjonalne. Możesz wybrać spośród dwóch rodzajów abonamentów. Podstawowy będzie Cię kosztował 39,95 €, a drugi wariant 49,90 € (wybierając droższą opcję zyskasz możliwość linkowania do sklepu internetowego).
Poza abonamentem musisz opłacać prowizję, co jest zupełnie typowe dla marketplace’ów. Prowizja różni się w zależności od kategorii, czyli przykładowo w kategoriach komputery i elektronika zapłacisz 7% od ceny końcowej produktu, a w kategorii dom i ogród będzie to 12,5%.
Dodatkowo Niemcy mogą pochwalić się niezwykle rozbudowaną infrastrukturą dostawczą, której lokalizacja daje dostęp do konsumentów z wielu okolicznych krajów.
Jak zacząć sprzedaż?
Jeśli kojarzysz w jaki sposób działa rozpoczęcie sprzedaży na Amazon, nie będziesz zaskoczony mechanizmem działania strony Kaufland.
Więcej o rozpoczęciu sprzedaży na Amazon przeczytasz tutaj: Jakie wymagania musisz spełnić żeby sprzedawać na Amazon?
Nie przejmuj się jeśli nie masz żadnego doświadczenia w sprzedaży na marketplace’ach. Przede wszystkim musisz założyć konto sprzedawcy i pamiętać do zgłoszeniu do VAT OSS. Musisz spełnić kilka warunków zanim Kaufland zatwierdzi Twoje konto.
Po pierwsze, musisz prowadzić działalność gospodarczą dłużej, niż 24 miesiące.
Po drugie, musisz zgłosić VAT-OSS.
Po trzecie, musisz posiadać NIP EU.
I po czwarte, ostatnie, Twój towar musi zostać zaakceptowany przez serwis.
Co warto wiedzieć o Kaufland.de? Garść ciekawostek
Nie ma wątpliwości co do tego, że wejście jako sprzedawca na Kaufland.de to jedna z najlepszych opcji dotarcia do niemieckich klientów. To nie tylko jeden z największych rynków e – commerce, ale też dynamicznie rozwijający się marketplace.
Oczywiście tak jak przed wejściem na inne marketplace’y, zacznij od dobrego poznania platformy i jej zasad. Poniżej znajdziesz kilka ciekawostek dotyczących Kaufland.de, o których warto wiedzieć.
- Kaufland.de, było wcześniej znane jako Real.de (może kojarzycie wcześniejszą nazwę, jeszcze kilka lat temu można było spotkać markety real w Polsce. Cała platforma należy do grupy Schwarz, która jest też właścicielem sklepów Lidl.
- Kaufland nie Traci czasu i już w maju 2020 roku uruchomił w Polsce specjalną usługę Click & Collect. Działa to bardzo intuicyjnie. Zamawiasz przez internet i odbierasz gotowe zakupy w sklepie. Obecnie usługa jest dostępna już w ponad 80 sklepach i będzie cały czas rozszerzana na inne lokalizacje.
- Kaufland.de może pochwalić się bardzo zróżnicowaną demograficznie grupą klientów. Większość z nich to osoby między 25 a 54 rokiem życia. 50% to kobiety, druga połowa – mężczyźni.
- Jeśli słyszałeś o Buy Box na Amazon, pewnie będziesz zaskoczony, że Kaufland również korzysta z tej opcji. W skrócie polega on na tym, że wygrywa najkorzystniejsza dla klienta oferta (nie najtańsza).
- Każdy produkt który chcesz wystawić na platformie, musi posiadać kod EAN. Po pierwsze musisz podać kod kreskowy produktu, dodać go do katalogu, a następnie przypisać ofertę do wcześniej stworzonego produktu.

Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, czy warto sprzedawać na Kaufland.de, mogę Cię uspokoić i zapewnić, że zdecydowanie warto. To fantastyczny marketplace dla sprzedawców, którzy chcą rozwinąć skrzydła i dotrzeć do niemieckich klientów (a w końcu niemiecki rynek to jeden z największych rynków eCommerce na świecie).
Koniecznie skontaktuj się z Nami jeśli masz wątpliwości albo nie wiesz jak zacząć. Pomożemy!
W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Codziennie przygotowujemy plany odblokowania kont na Amazon. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎
Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
✅Faceboook
✅Mail: hello@profitcrew.pl
✅Telefon: +48 537 013 732
✅Linkedin
✅Instagram: Instagram.com
✅YT: YouTube
Treść
INNE WPISY

📅 05.09.2020
Michał Toczyński

📅 05.09.2020
Krzysztof Semp

📅 05.09.2020
Wioletta Godlewska