PROFIT

04.02.2020

eBay - wady i zalety sprzedaży na tym marketplace

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Polski rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Polscy sprzedawcy rozwijają skrzydła na zagraniczne rynki i próbują swoich sił w sprzedaży na takich marketplace’ach jak Amazon, CDiscount, czy eBay. No właśnie, eBay – w dzisiejszym artykule pochylmy się nieco nad tym, jakie są wady i zalety tego portalu? Co warto o nim wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży?

SOURCE: https://www.pymnts.com/news/partnerships-acquisitions/2020/nyse-owner-abandons-plans-to-buy-ebay/

eBay z uwagi na ogromną ilość użytkowników, daje też ogromne możliwości, trudno temu zaprzeczyć. Platforma przyciąga aż 164 miliony użytkowników miesięcznie. Dodatkowo wielu klientów chce kupować produkty ze sprawdzonego źródła, a niezaprzeczalnie tak duża platforma daje nieskończone możliwości dotarcia do klientów z każdego zakątka świata.

Wady i zalety eBay

Niezależnie od tego, na której platformie zdecydujesz się sprzedawać, każda będzie mieć zarówno wady, jak i zalety. Warto zdawać sobie sprawę z plusów i minusów danego portalu, tak, by móc podjąć świadomą decyzję przed rozpoczęciem sprzedaży. Chociaż nie ma portalu idealnego, można znaleźć taki, który odpowiada nam najbardziej i który z punktu widzenia naszego biznesu będzie mieć największy sens.

Zacznijmy od zalet:

1. Rozpoczęcie sprzedaży na tej platformie jest dziecinnie proste

Założenie konta i wystawienie pierwszej aukcji to kwestia zaledwie 30 minut. Po założeniu konta otrzymujesz od eBay możliwość wystawienia 50 ofert za darmo. W zależności od tego, jaki rodzaj usługi wybierzesz, Twoje miesięczne opłaty będą inne. Najbardziej podstawowy sklep to koszt wysokości 4,95 dolarów miesięcznie, co daje Ci możliwość zwiększenia miesięcznej ilości aukcji do 100.

Kolejny etap to podstawowy sklep, którego miesięczne utrzymanie to koszt 21, 95 dolarów miesięcznie, dzięki czemu możesz opublikować 250 ofert bez opłat. Sklep premium kosztuje 59,95, dzięki czemu uzyskujesz więcej narzędzi i płacisz mniej za aukcje. Najdroższa opcja to aż 3000 dolarów miesięcznie. Jest to jednak koszt ponoszony tylko przez kontra korporacyjne, a zupełnie niepotrzebny dla przeciętnego użytkownika.

2. Ogromny zasięg

164 miliony potencjalnych użytkowników na eBay to prawdziwa studnia możliwości. Tak duża platforma daje Ci możliwość wielokrotnego powiększenia swojej sprzedaży i zbudowania solidnej bazy klientów.

3. Łatwość zdobywania nowych klientów

Przed rozpoczęciem sprzedaży warto zrobić oczywiście rozeznanie na rynku, ale warto wiedzieć, że na tak dużej platformie pozyskiwanie klientów jest dość łatwe, oczywiście biorąc pod uwagę, że Twoje oferty są opisane w przejrzysty sposób, a zdjęcia są atrakcyjne. Dodatkowo eBay daje możliwość wyboru „aukcji” w ramach sprzedaży danego przedmiotu, przez co możesz uzyskać wyższą cenę niż tą, którą proponuje konkurencja.

4. eBay zapewnia ochronę sprzedawców

eBay od dawna miał problem z decyzją kupującego o rezygnacji z umowy sprzedaży po zakończeniu aukcji lub kliknięciu opcji „kup teraz”. Obecnie klienci mają 48 godzin na zapłacenie za przedmiot. Jeśli tego nie zrobią, sprzedawca może upomnieć się o płatność i otworzyć sprawę. Jeśli kupujący nie uiści opłaty, otrzymasz zwrot prowizji od wartości końcowej.

5. Nie musisz martwić się o konkurencję ze strony eBay

Jeśli Twoje produkty staną nie popularne, nie musisz martwić się o to, że eBay będzie próbował konkurować z Twoimi ofertami. W praktyce oznacza to, że kupujący widzą tylko przedmioty, które są dostępne u sprzedawców zewnętrznych.

6. Możesz sprzedawać prawie wszystko

Mimo tego, że eBay posiada restrykcje dotyczące sprzedaży swoich produktów, należy pamiętać, że mimo wszystko są to dość liberalne restrykcje, w związku z czym możesz sprzedawać praktycznie wszystko, co nie jest nielegalne. Na stronie eBay znajdziesz listę przedmiotów, które są objęte restrykcjami.

Przejdźmy do minusów:

1. Nie masz całkowitej kontroli nad Twoimi ofertami

Przede wszystkim pamiętaj, że w interesie eBay nie jest dbanie o dobro i rozwój Twojej firmy, tylko ich brandu. Uważaj zatem, ponieważ portal może zdecydować na przykład anulowaniu Twojej aukcji w dowolnym momencie. Upewnij się, że nie łamiesz regulaminu portalu i w razie czego bądź w gotowości, by napisać odwołanie.

2. Z uwagi na to, jak duża jest platforma, konkurencja jest spora

Trudno nie przejmować nie konkurencją mając w głowie, że na eBay jest ponad 160 milionów klientów, a każdy z nich szuka idealnego produktu. Liczy się wszystko – czytelność oferty, liczba ocen kupujących, treść recenzji, zdjęcia produktu, Twój sposób komunikacji z klientem, czy długość dostawy.

3. Logistyka może być dość wymagająca

Nie zawsze stan magazynu od razu znajduje od razu odzwierciedlenie na stronie. Trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i upewniać się, że klienci otrzymują swoje paczki na czas, a także, że kupują produkty, które są faktycznie dostępne. Jeśli któryś z Twoich produktów jest niedostępny na stronie, koniecznie zaznacz termin w którym spodziewasz się nowej dostawy.

4. Żeby sklep był dobrze oceniany, trzeba być dobrze zorganizowanym i upewnić się, że produkt zostanie wysłany w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia – jesteś zwolniony z tej niedogodności, jeśli sprzedajesz na eBay niestandardowy przedmiot. Jeśli chodzi o wszystkich innych sprzedawców, eBay nagradza tych, którzy są w stanie wysyłać swoje przedmioty w ciągu 24 godzin roboczych. Jeśli nie masz możliwości tak szybkiej wysyłki, Twoje oferty będą po prostu mniej widoczne w wyszukiwarce.

5. eBay stale się zmienia. Jeśli niektóre z wprowadzonych zmian nie będą Ci odpowiadać, nie będziesz mieć na to wpływu.

eBay jako korporacja dba o swoje korzyści i nieustannie zmienia swoją firmę. Nie wszystkie zmiany które wprowadzi, będą dla Ciebie korzystne. Musisz być w stanie szybko zmienić swój model biznesowy i wykazać się elastycznością, jeśli chcesz nie tylko przetrwać, ale również generować duże zyski. Generalnie jednak eBay stara się wprowadzać takie zmiany, które przyniosą korzyści większości sprzedawców, bo przecież zależy im na tym, by stale powiększać bazę sprzedawców.

Jak widzicie, minusów jest mimo wszystko nieco mniej, niż plusów. Warto jednak zastanowić się, które z plusów, czy minusów będą dla Ciebie ważne. Mimo wszystko sprzedaż na eBay daje nieporównywalnie więcej możliwości, niż wystawianie ofert na mniejszych portalach, dlatego uważam, że gra jest zdecydowanie warta świeczki.

Treść

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.