PROFIT

BLOG

29.10.2021

Jak przygotować swój sklep online do Black Friday?

Michał Toczyński
Michał Toczyński
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Black Friday zbliża się wielkimi krokami, a to najlepszy czas na przygotowanie specjalnej oferty dla Twoich klientów. To właśnie pod koniec listopada zaczyna się świąteczne szaleństwo, a razem z nim promocje i oferty specjalne – Twój sklep przeżyje w tym czasie prawdziwe oblężenie.
I trudno się dziwić! Pomimo tego, że jest w Polsce od niedawna, już 95% Polaków wie co to Black Friday. Sprawdź, co warto zrobić, żeby wykorzystać ten czas do efektywnego zwiększenia konwersji i zdobycia nowych klientów! 

black friday sklep online
SOURCE: pixabay

Wszystko, co musisz wiedzieć o Black Friday

Black Friday, zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, pojawił się w Polsce zaledwie kilka lat temu w okolicach 2013 roku i cieszy się coraz większą popularnością. Mimo tego, że początkowo niektóre sklepy nieco niechętnie podchodziły do pomysłu organizowania ogromnych promocji przed Świętami, obecnie trudno znaleźć sklep, który nie dołącza się do Black Friday i związanych z nim wyprzedaży. 

Początkowo Black Friday był jednodniowym wydarzeniem, podczas którego można było kupić wiele produktów po wyjątkowych cenach. Niektóre sklepy nadal zostały przy organizowaniu jednodniowych promocji, ale wiele z nich rozciąga specjalne oferty na tak zwany Black Week lub pierwszy poniedziałek po Czarnym Piątku, zwany inaczej Cyber Monday.

black friday sale
SOURCE: pixabay

Co najchętniej kupują Polacy w czasie Black Friday?

Według badań przeprowadzonych przez platformę Black-Friday.Global, w 2020 roku do najchętniej kupowanych kategorii produktów należą cały czas, według kolejności: odzież, obuwie, kosmetyki, perfumy, elektronika i AGD. Co więcej, na każdego kupującego przypada średnio 3,8 produktów, a zdecydowana większość Polaków, ponieważ aż 51,5%, swoje piątkowe zakupy robi za pośrednictwem komputera. 

Mimo tego, że nie jesteśmy w czołówce krajów, w których obywatele wydają najwięcej w czasie Black Friday, statystyczny Polak w okresie promocji wyda około 663 zł.

black friday co kupić
SOURCE: https://black-friday.global/pl-pl/
W jakich godzinach kupujemy najwięcej?

Okazuje się, że w ostatni piątek listopada najczęściej kupujemy pomiędzy 9:00 rano a 22:00 wieczorem, natomiast szczyt zakupów przypada na godzinę 10:00 i 20:00. 

zakupy black friday
SOURCE: https://black-friday.global/pl-pl/

Jak przygotować swój sklep do Black Friday 2021?

Aby w całości wykorzystać ten czas, warto pamiętać o kilku aspektach:

  1. Poświęć więcej czasu swojej stronie internetowej: Optymalizacja strony internetowej jest podstawą udanych transakcji. W trakcie promocji serwery Twojego sklepu będą przeżywać ogromne oblężenie, dlatego warto zadbać o dobrą konfigurację systemu. Pamiętaj również, żeby Twój dział IT był w pełnej gotowości, aby w razie potrzeby sprawnie naprawić potencjalne błędy lub przeciążenia systemu. Kolejną kwestią, o której trzeba pamiętać, jest szybkość ładowania się strony, zarówno na komputerze, jak i w aplikacji mobilnej. Nawet przy mocnym obciążeniu serwera powinna ładować się w mniej niż 2 sekundy.

  1. Pamiętaj o zaplanowaniu strategii marketingowej: Dobrze przemyślana strategia marketingowa wraz z optymalizacją strony zapewni Ci o wiele większe zyski. Istnieje kilka złotych zasad, którymi warto się kierować:
    • Przeanalizuj swoją konkurencję: konfiguracja strony internetowej, marketing na mediach społecznościowych, sprawdź, które produkty sprzedają się najlepiej, w jaki sposób docierają do klientów i nawiązują z nimi relację, jakie organizują konkursy i promocje – bądź zawsze dwa kroki do przodu!
    • Określ swoją grupę docelową: wybór grupy docelowej jest konieczny, żeby zoptymalizować działania marketingowe i dotrzeć osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami. Dzięki temu będziesz mieć do wyboru wiele kanałów dotarcia do idealnego klienta, od social media, przez e-mail marketing, po Google Ads, a działania na kilku różnych kanałach najczęściej przynoszą najlepsze efekty.
    • Ucz się na swoich sukcesach i błędach: przeanalizuj, jakie działania zaowocowały najlepszymi wynikami. Jeśli zachowasz wszystkie dane na przyszły rok, będziesz w stanie zaplanować całe wydarzenie jeszcze lepiej.
    • Bądź autentyczny i spróbuj się wyróżnić: ważnym jest, aby zachować spójność działań i nie zmieniać tonu marki specjalnie na Black Friday. Klienci będą i tak zarzuceni informacjami o rabatach i specjalnych okazjach, dlatego postaraj się przygotować coś wyjątkowego i w tonie Twojej firmy.

  1. Zadbaj o najwyższą jakość obsługi klienta: Istnieje spora szansa, że w trakcie trwania promocji nadarzą się problemy. Może to być niewydajny serwer, problem z finalizacją płatności albo dostępnością produktów. Niezależnie od przyczyny problemu pamiętaj, że miła i sprawna obsługa klienta potrafi skutecznie zatrzeć złe doświadczenie i opanować kryzys. Dzięki temu nie tylko zyskasz nowych klientów, ale też sprawisz, że stali klienci będą chętniej wracać.

Koniecznie sprawdź również czy masz na stanie wszystkie towary oraz czy magazyny i logistyka działają poprawnie. Pamiętaj, że klienci wymagają dostępu do śledzenia wysyłki, a także przychylniej patrzą na zrozumiałą i korzystną politykę zwrotów. Jeśli oferujesz takie opcje, koniecznie zaznacz je na stronie!

Nie możesz pozwolić sobie na promocje?

Wiemy, że nie każdy sklep może pozwolić sobie na obniżanie cen towarów.
Niemniej jednak warto przygotować dla klientów cokolwiek, co wzbudzi w nich poczucie wdzięczności ze strony sprzedawcy. Możesz rozważyć zaoferowanie darmowej dostawy na Black Friday, drobne gratisy do zamówień albo zorganizowanie rozdania lub konkursu na social media. 

Czego spodziewać się na Black Friday 2021?

W tym roku istnieje spora szansa, że sprzedaż na Black Friday pobije kolejny rekordy w liczbie zamówień. Zainteresowanie może być duże, ale bądź gotowy na to, że konwersja może spaść. Wynika to z tego, że klienci chętnie klikają w reklamy wielu sklepów i dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie wybierają tylko jedną ofertę, porzucając koszyk u innych sprzedawców.

Wiele czynników ma wpływ na to czy klient wybierze akurat Twój sklep. Są to, między innymi, szybka dostawa, opinie na temat produktów oraz sklepu, czas ładowania strony, dostępne opcje dostawy i design strony. Dzięki Black Friday możesz wiele zyskać. Dobrze zaplanowane działania nie tylko zwiększą sprzedaż i pomogą opróżnić magazyny, ale także pozwolą Ci zyskać nowych, wiernych klientów, zwiększając przewagę nad konkurencją. 

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount.
Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎


Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅

✅Mail: hello@profitcrew.pl
✅Telefon: +48 575 411 081
Faceboook
Linkedin
Instagram.com
YouTube

Spis treści

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.