Twoje konto zostało zablokowane? Chcesz się dowiedzieć co możesz zrobić, żeby móc znowu sprzedawać i uniknąć takiej sytuacji w przyszłości? Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy wieloletnim sprzedawcą, warto wiedzieć, co zrobić w przypadku blokady. W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas pisania planu naprawczego. Zapraszam!

Zanim zaczniesz pisać plan naprawczy
Zanim zaczniesz pisać plan naprawczy, weź pod uwagę poniższe rady:
1. Po pierwsze i najważniejsze – przyznaj się do winy. Jeśli będziesz zrzucał winę na wszystkich wokół, a w szczególności na Amazona, Twoje konto nigdy nie zostanie odblokowane.
2. Postaraj się wysłać tylko jeden szczegółowo przygotowany plan, który będzie zawierał odpowiedź na wszystkie poniższe punkty. Nie spiesz się-lepiej spędzić nad przygotowaniem planu trochę więcej czasu, ale mieć pewność, że będzie on porządnie napisany.
3. Pisząc plan powołuj się na regulaminy Amazona i zasady przywództwa Jeffa Bezosa (Amazon Principles). Pokaż że je znasz i stosujesz, tym samym udowodnisz, że traktujesz platformę i swoją sprzedaż poważnie i zależy Ci, by się na niej utrzymać.

Jak napisać plan naprawczy w 5 prostych krokach?
Krok I Podaj przyczynę blokady konta oraz numery zamówień klientów których dotknął problem
Przyczyna
Jako przykład weźmy opóźnienia wysyłki zamówień. Co sprawiło, że przekroczyłeś granicę 4%?
a) nierzetelna firma kurierska,
b) opóźnienie dostawcy produktów,
c) błędy systemu, za pomocą którego zarządzasz zamówieniami,
d) braki w dostawie opakowań i folii bąbelkowej.
Postaraj się czytelnie opisać przyczynę i użyć konkretnych przykładów.
Numery zamówień klientów, którzy byli niezadowoleni
Podaj wszystkie zamówienia (z ostatnich 30 dni lub mniej / więcej) – w zależności od ilości zamówień przy których wystąpiły jakiekolwiek problemy lub klient był niezadowolony. Nazwij problem który wystąpił przy danym zamówieniu oraz określ jego przyczynę.
Zacznij od tych zamówień, których dotyczyły przekroczone metryki, ale nie pomijaj innych! Jeśli np. Twoje konto zostało zablokowane ze względu na opóźnienia ale oprócz tego uzyskałeś 2 negatywne komentarze, wspomnij zarówno o tych zamówieniach, które były przyczyną blokady jak i o tych, w których klienci byli niezadowoleni i zostawili negatywne komentarze.
Możesz przedstawić je w formie tabeli:
numer zamówienia problem przyczyna
300-0000000-000000 300-0000000-000001 300-0000000-000002 300-0000000-000003 300-0000000-000004 300-0000000-000005 300-0000000-000006 300-0000000-000007 300-0000000-000008 300-0000000-000009 300-0000000-000010 300-0000000-000011 | Opóźnione zamówienie | Problem z kurierem – kurier nie przyjechał odebrać przesyłek na czas |
200-0000000-000000 200-0000000-000001 | Klient nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie w przeciągu 24h | Brak osoby odpowiedzialnej za opracowywanie zapytań klientów w weekendy |
400-0000000-0000000 | Błędnie wpisany numer śledzenia przesyłki | Błąd przy wprowadzaniu numeru |
200-000000-0000002 | Zamówienie uległo zniszczeniu w transporcie | Problem z kurierem |
Krok II Opisz podjęte działania
Udowodnij, że Twoja reakcja była natychmiastowa i krótko opisz podjęte działania, które miały na celu rozwiązanie problemu np. co zrobiłeś aby zapobiec powiększającej się liczbie opóźnień?
Przyczyna | Podjęte działanie |
Nierzetelna firma kurierska | Podpisanie umowy z nowym przewoźnikiem |
Opóźnienie dostawcy produktów lub surowców | Zainstalowanie narzędzia do lepszej komunikacji z dostawcą / zmiana dostawcy / zwiększenie liczby dostawców danego produktu / surowca |
Problemy systemu, z pomocą którego zarządzasz zamówieniami, | Zmiana systemu do zarządzania zamówieniami / zainstalowanie aktualizacji/ dodatkowy monitoring zamówień |
Braki w dostawie opakowań i folii bąbelkowej | Podpisanie umowy z kilkoma nowymi dostawcami opakowań. |
Jeśli posiadasz dokumenty, umowy, korespondencję lub inne dowody potwierdzające podjęte działania, dołącz je do tworzonego planu.
Postaraj się, aby opis był treściwy, ale nie za długi, wystarczy 5-7 zdań przedstawionych w punktach.
Krok III Pokaż, że wiesz co zrobić, by sytuacja się nie powtórzyła
Co zrobisz w przyszłości, żeby taka sytuacja się nie powtórzyła?
Dla Amazona najważniejsze jest to, czy wyciągnąłeś z zaistniałej sytuacji odpowiednie wnioski. Opisz dodatkowe działania które planujesz przedsięwziąć.
Jeśli np. powodem opóźnienia była spóźniona dostawa od producenta – napisz, że jesteś w trakcie przeprowadzania rekrutacji dodatkowego pracownika monitorującego dostawy towarów. Tak jak wyżej, postaraj się zawrzeć w 5-7 wypunktowanych zdaniach.
Krok IV Podaj w jaki sposób zmierzysz skuteczność podjętych akcji
Jak sprawdzisz czy działania opisane w punkcie 2 i 3 przyniosły zamierzone efekty? Skąd będziesz wiedział, że Twoje działania mające na celu rozwiązanie problemu i niedopuszczenie do jego ponownego wystąpienia w przyszłości faktycznie się sprawdzą? Np podpisanie umowy z nową firmą kurierską ma poprawić monitorowanie terminowości doręczania każdej z przesyłek. Tworzenie statystyk dotyczących czasu potrzebnego na doręczenie przesyłki do klienta i sprawdzenia czy jest to zgodne z umową.
Krok V Wykorzystaj dodatkowe argumenty
Przytocz dodatkowe argumenty stawiające Cię w dobrym świetle. Mogą być one związane z przekroczeniem dopuszczalnej ilości opóźnień – np. przyznanie rabatu klientom, którzy musieli dłużej oczekiwać na swoje przesyłki – lub bardziej ogólne, odwołujące się do Twoich osiągnięć – np. brak negatywnych komentarzy.
Jeśli np. masz problem z wysyłką zamówień w terminie i przymierzasz się do skorzystania z Amazon FBA i oddania wysyłki w ręce Amazona – poinformuj ich o tym.
Jak ustrzec się przed blokadą konta na przyszłość?
1. Stosuj zasady dotyczące bezpieczeństwa
Jak już wspomniałam, każdy pracownik powinien mieć własne konto użytkownika. Poza tym, pamiętaj, żeby nie logować się z niezabezpieczonych sieci wifi i aktywuj dwustopniową weryfikację.
2. Uważaj na podejrzane maile
Nie otwieraj maili z nieznanych adresów podobnych do adresów Amazona
3. Zanim utworzysz ofertę na dany produkt sprawdź czy sprzedaż tego produktu nie wiąże się z dodatkowymi wymogami
4. Upewnij się, że oferty tworzone są zgodnie z aktualnym Style Guidem Amazon. Poznaj znaczenie metryk na Twoim koncie i monitoruj je!
6. Upewnij się że informacje znajdujące się na Twoim koncie sprzedawcy są aktualne
7. Bądź uczciwy – nie kupuj recenzji, nie oferuj klientom zniżek za pozytywny komentarz do transakcji
8. Poznaj i stosuj zasady Amazon dotyczące obsługi klienta i zwrotów towaru
Regulamin Amazona jest dość długi i zawiły. To może zniechęcać, ale warto tym przypadku pamiętać o regule „nieznajomość prawa szkodzi”. Zachęcam Cię do dokładnego zapoznania się z regulaminem platformy. Pozwoli Ci to uniknąć wielu trosk i problemów. Jeśli nie czujesz się na siłach, by go przestudiować, skontaktuj się z Nami, znamy go od podszewki! Jeśli natomiast Twoje konto zostało już zablokowane, podejdź do tego ze spokojem-to pozwoli Ci rozwiązać problem o wiele szybciej i bardziej efektywnie.
Powodzenia!
Twoje konto zostało zablokowane? Pomożemy!
W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Codziennie przygotowujemy plany odblokowania kont na Amazon. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎
Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
✅Faceboook
✅Mail: hello@profitcrew.pl
✅Telefon: +48 537 013 732
✅Linkedin
✅Instagram: Instagram.com
✅YT: YouTube
14/05/2021
INNE WPISY

📅 05.09.2020
Michał Toczyński

📅 05.09.2020
Krzysztof Semp

📅 05.09.2020
Wioletta Godlewska