PROFIT

BLOG

14.05.2021

Blokada konta na Amazon - jak napisać plan naprawczy?

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Twoje konto zostało zablokowane? Chcesz się dowiedzieć co możesz zrobić, żeby móc znowu sprzedawać i uniknąć takiej sytuacji w przyszłości? Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy wieloletnim sprzedawcą, warto wiedzieć, co zrobić w przypadku blokady. W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas pisania planu naprawczego. Zapraszam!  

blokada na amazon
SOURCE: https://globalsellers.pro/zawieszenie-konta-account-suspension-czesc-1/

Zanim zaczniesz pisać plan naprawczy

Zanim zaczniesz pisać plan naprawczy, weź pod uwagę poniższe rady: 

1. Po pierwsze i najważniejsze – przyznaj się do winy. Jeśli będziesz zrzucał winę na wszystkich wokół, a w szczególności na Amazona, Twoje konto nigdy nie zostanie odblokowane.

2. Postaraj się wysłać tylko jeden szczegółowo przygotowany plan, który będzie zawierał odpowiedź na wszystkie poniższe punkty. Nie spiesz się-lepiej spędzić nad przygotowaniem planu trochę więcej czasu, ale mieć pewność, że będzie on porządnie napisany.

3. Pisząc plan powołuj się na regulaminy Amazona i zasady przywództwa Jeffa Bezosa (Amazon Principles). Pokaż że je znasz i stosujesz, tym samym udowodnisz, że traktujesz platformę i swoją sprzedaż poważnie i zależy Ci, by się na niej utrzymać.

Account-Suspended
SOURCE: https://www.esellertechnologies.com/blog/appeal-ebay-amazon-account-suspension/

Jak napisać plan naprawczy w 5 prostych krokach?

Krok I Podaj przyczynę blokady konta oraz numery zamówień klientów których dotknął problem

Przyczyna

Jako przykład weźmy opóźnienia wysyłki zamówień. Co sprawiło, że przekroczyłeś granicę 4%?

  1. a)  nierzetelna firma kurierska,

  2. b)  opóźnienie dostawcy produktów,

  3. c)  błędy systemu, za pomocą którego zarządzasz zamówieniami,

  4. d)  braki w dostawie opakowań i folii bąbelkowej.

Postaraj się czytelnie opisać przyczynę i użyć konkretnych przykładów.

Numery zamówień klientów, którzy byli niezadowoleni

Podaj wszystkie zamówienia (z ostatnich 30 dni lub mniej / więcej) – w zależności od ilości zamówień przy których wystąpiły jakiekolwiek problemy lub klient był niezadowolony. Nazwij problem który wystąpił przy danym zamówieniu oraz określ jego przyczynę.

Zacznij od tych zamówień, których dotyczyły przekroczone metryki, ale nie pomijaj innych! Jeśli np. Twoje konto zostało zablokowane ze względu na opóźnienia ale oprócz tego uzyskałeś 2 negatywne komentarze, wspomnij zarówno o tych zamówieniach, które były przyczyną blokady jak i o tych, w których klienci byli niezadowoleni i zostawili negatywne komentarze.

Możesz przedstawić je w formie tabeli:

                                        numer zamówienia                                                problem                   przyczynapage5image4445824

300-0000000-000000
 300-0000000-000001
 300-0000000-000002
 300-0000000-000003
 300-0000000-000004
 300-0000000-000005
 300-0000000-000006
 300-0000000-000007
 300-0000000-000008
 300-0000000-000009
 300-0000000-000010
 300-0000000-000011

Opóźnione zamówienie

Problem z kurierem – kurier nie przyjechał odebrać przesyłek na czas

200-0000000-000000 200-0000000-000001

Klient nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie w przeciągu 24h

Brak osoby odpowiedzialnej za opracowywanie zapytań klientów w weekendy

400-0000000-0000000

Błędnie wpisany numer śledzenia przesyłki

Błąd przy wprowadzaniu numeru

200-000000-0000002

Zamówienie uległo zniszczeniu w transporcie

Problem z kurierem

Krok II Opisz podjęte działania

Udowodnij, że Twoja reakcja była natychmiastowa i krótko opisz podjęte działania, które miały na celu rozwiązanie problemu np. co zrobiłeś aby zapobiec powiększającej się liczbie opóźnień?

page6image4274240

Przyczyna

Podjęte działanie

Nierzetelna firma kurierska

Podpisanie umowy z nowym przewoźnikiem

Opóźnienie dostawcy produktów lub surowców

Zainstalowanie narzędzia do lepszej komunikacji z dostawcą / zmiana dostawcy / zwiększenie liczby dostawców danego produktu / surowca

Problemy systemu, z pomocą którego zarządzasz zamówieniami,

Zmiana systemu do zarządzania zamówieniami / zainstalowanie aktualizacji/ dodatkowy monitoring zamówień

Braki w dostawie opakowań i folii bąbelkowej

Podpisanie umowy z kilkoma nowymi dostawcami opakowań.

Jeśli posiadasz dokumenty, umowy, korespondencję lub inne dowody potwierdzające podjęte działania, dołącz je do tworzonego planu.
Postaraj się, aby opis był treściwy, ale nie za długi, wystarczy 5-7 zdań przedstawionych w punktach.

Krok III Pokaż, że wiesz co zrobić, by sytuacja się nie powtórzyła

Co zrobisz w przyszłości, żeby taka sytuacja się nie powtórzyła?
Dla Amazona najważniejsze jest to, czy wyciągnąłeś z zaistniałej sytuacji odpowiednie wnioski. Opisz dodatkowe działania które planujesz przedsięwziąć.
Jeśli np. powodem opóźnienia była spóźniona dostawa od producenta – napisz, że jesteś w trakcie przeprowadzania rekrutacji dodatkowego pracownika monitorującego dostawy towarów. Tak jak wyżej, postaraj się zawrzeć w 5-7 wypunktowanych zdaniach.

Krok IV Podaj w jaki sposób zmierzysz skuteczność podjętych akcji

Jak sprawdzisz czy działania opisane w punkcie 2 i 3 przyniosły zamierzone efekty? Skąd będziesz wiedział, że Twoje działania mające na celu rozwiązanie problemu i niedopuszczenie do jego ponownego wystąpienia w przyszłości faktycznie się sprawdzą? Np podpisanie umowy z nową firmą kurierską ma poprawić monitorowanie terminowości doręczania każdej z przesyłek. Tworzenie statystyk dotyczących czasu potrzebnego na doręczenie przesyłki do klienta i sprawdzenia czy jest to zgodne z umową.

Krok V Wykorzystaj dodatkowe argumenty

Przytocz dodatkowe argumenty stawiające Cię w dobrym świetle. Mogą być one związane z przekroczeniem dopuszczalnej ilości opóźnień – np. przyznanie rabatu klientom, którzy musieli dłużej oczekiwać na swoje przesyłki – lub bardziej ogólne, odwołujące się do Twoich osiągnięć – np. brak negatywnych komentarzy.

Jeśli np. masz problem z wysyłką zamówień w terminie i przymierzasz się do skorzystania z Amazon FBA i oddania wysyłki w ręce Amazona – poinformuj ich o tym.

Jak ustrzec się przed blokadą konta na przyszłość?

1. Stosuj zasady dotyczące bezpieczeństwa

Jak już wspomniałam, każdy pracownik powinien mieć własne konto użytkownika. Poza tym, pamiętaj, żeby nie logować się z niezabezpieczonych sieci wifi i aktywuj dwustopniową weryfikację.

2. Uważaj na podejrzane maile

Nie otwieraj maili z nieznanych adresów podobnych do adresów Amazona

3. Zanim utworzysz ofertę na dany produkt sprawdź czy sprzedaż tego produktu nie wiąże się z dodatkowymi wymogami

4. Upewnij się, że oferty tworzone są zgodnie z aktualnym Style Guidem Amazon. Poznaj znaczenie metryk na Twoim koncie i monitoruj je!

6. Upewnij się że informacje znajdujące się na Twoim koncie sprzedawcy są aktualne
7. Bądź uczciwy – nie kupuj recenzji, nie oferuj klientom zniżek za pozytywny komentarz do transakcji

8. Poznaj i stosuj zasady Amazon dotyczące obsługi klienta i zwrotów towaru

Regulamin Amazona jest dość długi i zawiły. To może zniechęcać, ale warto tym przypadku pamiętać o regule „nieznajomość prawa szkodzi”. Zachęcam Cię do dokładnego zapoznania się z regulaminem platformy. Pozwoli Ci to uniknąć wielu trosk i problemów. Jeśli nie czujesz się na siłach, by go przestudiować, skontaktuj się z Nami, znamy go od podszewki!  Jeśli natomiast Twoje konto zostało już zablokowane, podejdź do tego ze spokojem-to pozwoli Ci rozwiązać problem o wiele szybciej i bardziej efektywnie.
Powodzenia!

Twoje konto zostało zablokowane? Pomożemy! 

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Codziennie przygotowujemy plany odblokowania kont na Amazon. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎

Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
Faceboook
Mail: hello@profitcrew.pl
Telefon: +48 537 013 732
Linkedin
Instagram: Instagram.com
YT: YouTube

14/05/2021

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.