PROFIT

BLOG

1.07.2022

Dlaczego audyt sklepu na Amazon jest taki ważny?

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew

UDOSTĘPNIJ

Amazon jest niezaprzeczalnie największą platformą sprzedażową na świecie i oferuje prawie nieskończone możliwości sprzedażowe. Nic dziwnego, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na rozpoczęcie sprzedaży na tym marketplace’ie. To jedna z najlepszych platform do zwiększenia zysków i poszerzenia sprzedaży na zagraniczne rynki. Amazon odwiedza 100 milionów osób i może się pochwalić 2 milionami aktywnych sprzedawców. Oczywiście sama obecność na Amazon nie gwarantuje sukcesu. Bynajmniej, utrzymanie wysokiej jakości usług wymaga spełnienia szeregu ścisłych warunków. Właśnie dlatego jeśli chcesz konkurować z innymi sprzedawcami na tej platformie, musisz zadbać o regularny audyt konta. Co to takiego i jak się za to zabrać? 

audyt konta na amazon
SOURCE: unsplash

Audyt konta sprzedażowego

Audyt jest kluczowy dla zwiększenia sprzedaży Twoich produktów i utrzymania Twojego konta na topie. Spełnienie wymogów Amazon to spore wyzwanie, dlatego warto zadbać o szczegóły i zrobić szczegółowy audyt, który znajdzie wszystkie warte poprawienia elementy. 

Idealny audyt – o czym pamiętać?

Audyt najczęściej powinien zawierać następujące elementy:

  • Analizę o optymalizację konta
  • Audyt listingów ofert
  • Strategię optymalizacji całego konta
  • Znalezienie i spisanie rozwiązań usprawniających sprzedaż 

Ale czasami zawiera również:

  • przykłady idealnych aukcji i sugestie co można poprawić
  • Prognozę ewentualnych zagrożeń
  • Proponowane sposoby komunikacji z klientami
  • Analizę zgodności z regulaminem (który w przypadku Amazon jest bardo restrykcyjny)
jak wykonać audyt konta na amazon
SOURCE: unsplash

Jakie metryki Twojego konta warto obserwować?

Nie każdy wie, że do kont sprzedażowych Seller Central przypisywane są oceny. Algorytmy Amazon ewaluują Twoje konto na podstawie bardzo konkretnych wytycznych. Bierze się pod uwagę czynniki związane z naruszeniem regulaminu, obsługi klienta, wysyłki, czy zgodności z polityką produktową. Twoje konto może zostać ocenione jako dobre, zagrożone lub krytyczne. 

Wskaźniki które trzeba obserwować to tzw. Account Health Metrics, na które składają się:

  • Cancelation Rate – dotyczy odwołanych zamówień, na przykład z braku towaru (dopuszczalny próg tego wskaźnika wynosi 2,5% i dotyczy okresu do 7 dni wstecz)
  • Order Defect Rate – opisuje on stosunek zamówień, z którymi wystąpiły problemy. Innymi słowy, chodzi tutaj o negatywne opinie, zgłoszenia reklamacji, zwroty karty, do wszystkich zamówień zrealizowanych przez ostatnie 60 dni. Procent defect rate nie może przekraczać 1%, w innym wypadku ryzykujesz blokadę konta. 
  • Late Shipment Rate – odnosi się do opóźnionych wysyłek i jest to stosunek liczby nieprawidłowo zrealizowanych zamówień do ich całkowitej liczby. Jego maksymalna wartość wynosi 4%.
  • Valid Tracking Rate – informuje o wysłanych przesyłkach (do których została dołączona informacja śledząca (minimalna wartość valid tracking ratę musi wynosić 95%). 
  • On-Time Delivery Rate – określa realizację zamówienia zgodnie z czasem który został wskazany w ofercie. 

Kolejnym kwestią na którą trzeba mieć oko to zgodność z polityką produktową Amazon. 

Amazon bardzo mocno zwraca uwagę na zgodność Twoich działań z ich polityką produktową. Jest szczególnie wyczulony na: podejrzenia naruszenia własności intelektualnej, zasad produktów zastrzeżonych, recenzji produktów, skargi dotyczące własności intelektualnej, bezpieczeństwa produktu, jego autentyczności lub stanu.

W momencie kiedy Amazon uzna, że naruszyłeś jego politykę produktową, zwróci się do Ciebie o bezzwłoczne odniesienie się do sprawy i wyjaśnienie sytuacji. Jeśli nie będziesz w stanie tego zrobić, Twoje konto zostanie zablokowane. 

Twoja aukcja powinna być bliska ideałowi

Nieprawidłowa i nieatrakcyjna prezentacja produktu to zmora dużych marketplace’ów. Obsługa konta na Amazon jest o wiele bardziej wymagająca niż prowadzenie sprzedaży na Allegro. Konieczne jest zoptymalizowanie oferty, dobranie odpowiednich słów kluczowych, wykonanie atrakcyjnych zdjęć produktowych i wiele więcej. 

Audyt zwróci uwagę na wszystkie niedociągnięcia Twoich ofert i podpowie Ci, co musisz poprawić, żeby móc konkurować z innymi. 

Podczas audytu konta pamiętać o monitorowaniu wskaźniku obsługi klienta. 

Amazon jest znany ze stawiania klientów na pierwszym miejscu. Klient ma zawsze rację. Innymi słowy, do wszystkich praktyk przy audycie konta sprzedażowego należy dopisać również monitoring i analizę wskaźników, które odzwierciedlają Twój profesjonalizm w obsłudze klienta. Związane z tym są następujące metryki:

  • Feedback Rating – średnia ocena za wszystkie pozostawione opinie (skala od 0 do 5),
  • Customer Response Time – czas odpowiedzi na zapytanie klienta (maksymalnie 24h),
  • Feedback Count – liczba klientów, którzy udzielili opinii. Im więcej osób zdecydowało się na pozostawienie opinii, tym lepiej. Oczywiście najlepiej jeśli będą to opinie pozytywne.

Amazon cały czas monitoruje Twoje interakcje z klientami (nie tak jak w przypadku Allegro, gdzie serwis dołącza do dyskusji w momencie gdy któraś ze stron złoży zażalenie). Żeby utrzymać wysokie wskaźniki obsługi klienta, musisz regularnie odpisywać na wiadomości (w ciągu 24 godzin), niezależnie od Świąt, czy weekendów. 

Dodatkowo każda nieścisłość jest zawsze rozpatrywana na korzyść klienta. 

SOURCE: unsplash

Optymalizacja konta i uniknięcie błędów na przyszłość

Audyt konta na Amazon jest konieczny jeśli chcesz być coraz skuteczniejszym sprzedawcą. Prowadząc regularne analizy swoich działań będziesz w stanie skutecznie wyeliminować problemy i na bieżąco panować nad kryzysami.

Audyt powinien zawierać również takie elementy jak:

  1. Jakość aukcji
  2. Sprawność komunikacji na linii klient – sprzedawca
  3. Czas dostawy (terminowość)

Niska ocena każdego z tych elementów równa się niestety blokadą konta.

Dlaczego warto dbać o Account Health Metrics?

Analiza tych metryk to kluczowy element audytu konta na Amazon. Ich wysokie wartości to Twoja gwarancja prowadzenia sprzedaży. Jeśli będzie zaniedbywać monitorowanie tych wskaźników, możesz doczekać się blokady konta. Co więcej, utrzymywanie tych wskaźników na wysokim poziomie ma ogromne znaczenie dla Twoich wyników sprzedażowych. Zdobycie BuyBox jest ściśle powiązane z wartościami Account Health.

Korzyści z audytu konta na Amazon dla osób które dopiero zaczynają sprzedaż:

  • Możliwość opracowania efektywnego planu sprzedaży
  • Możliwość optymalizacji cen produktów
  • Szansa na wybór skutecznych działań marketingowych
  • Wsparcie w budowaniu marki
  • Możliwość uzyskania imponujących wyników sprzedażowych

Korzyści dla doświadczonych sprzedawców:

  • Poprawa wyników sprzedażowych
  • Poprawa widoczności produktów
  • Lista kompletnych rozwiązań usprawniających
  • Możliwość eliminacji potencjalnych zagrożeń
  • Optymalizacja działań reklamowych i logistycznych

Jeśli sprzedajesz na Amazon i nie wiesz od czego zacząć audyt konta albo chcesz zlecić to profesjonalistom, który spojrzą na Twoje konto świeżym okiem i znajdą wszystkie detale, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla sprzedaży, koniecznie kontaktuj się z nami. Zajmujemy się audytem kont na największych platformach sprzedażowych od lat, zaufały nam już setki klientów.

W trakcie przeprowadzania audytu masz z nami stały kontakt. Znajdziemy wszystko, co można poprawić. Dobrze przeprowadzony audyt konta to często świeży start w branży e – commerce. Odpowiednia konfiguracja listingów i ustawień konta zapewni Ci szanse na bezproblemowe prowadzenie sprzedaży w przyszłości. 

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Codziennie przygotowujemy plany odblokowania kont na Amazon. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎

Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
Faceboook
Mail: hello@profitcrew.pl
Telefon: +48 537 013 732
Linkedin
Instagram: Instagram.com
YT: YouTube

Treść

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.