PROFIT

02.12.2020

Etsy - wszystko, co musisz wiedzieć zanim rozpoczniesz sprzedaż na platformie

Szymon Niestryjewski
Szymon Niestryjewski
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Słyszeliście o Etsy.com? Jest to najpopularniejsza platforma sprzedażowa, która zrzesza artystów, rękodzielników i sprzedawców unikatowych produktów na całym świecie. Jeśli sprzedajesz wyżej wymienione produkty, warto rozważyć rozpoczęcie działalności na tym portalu. W końcu większe możliwości dotarcia do potencjalnego klienta to większe zarobki i możliwość zbudowania silnego brandu.

Źródło: https://www.theverge.com/2020/3/13/21173710/etsy-seller-complaints-advertising-program-revenue-growth-sales

Dodatkowo warto dodać, że obcokrajowcy są często bardziej zainteresowani kupnem rękodzieła od Polaków, co może pomóc Ci zdobyć bazę klientów i rozpoznawalność marki. Co warto wiedzieć o Etsy.com przed rozpoczęciem sprzedaży?

Ogromne możliwości

Etsy powstało w 2005 roku, pozyskując w ciągu kolejnych dwóch lat ponad 100 tysięcy sprzedawców. Pod koniec 2007 roku strona przekroczyła 2 miliony transakcji miesięcznie, generując sprzedaż przekraczającą 1,34 miliarda dolarów. W 2009 roku wszedł na giełdę. Obecnie inwestorzy płacą ponad 40 dolarów za akcję. Siedziba znajduje się w Nowym Jorku, choć sama platforma podbiła serca użytkowników na całym świecie i cały czas zyskuje na popularności.

Etsy zarabia poprzez pobieranie prowizji w wysokości 20 centów za każdy wystawiony przedmiot      i dodatkowo 3,5 % od każdej transakcji.

Gigant nie przestaje się rozwijać. Zaledwie dwa lata temu przejął niemiecką DaWandę, która była dość popularna w naszym kraju, po czym zagościł na stałe nie tylko w Europie, ale też w Polsce.

Etsy jest skierowane do amatorów DIY (Do It Yourself) i miłośników sztuki, rzemiosła i perełek vintage, a także dla sprzedawców i właścicieli małych sklepów, których łączy zamiłowanie do niezwykłych przedmiotów.

Jak założyć konto?

Założenie konta jest dość intuicyjne. W prawym górnym rogu strony trzeba kliknąć ikonę „sprzedaj z Etsy”, a następnie „otwórz swój sklep Etsy”. Następnie wybierz język, w którym Twój sklep ma być prowadzony, kraj i walutę, po czym kliknij „zapisz i kontynuuj’. Pozostaje tylko wybrać nazwę sklepu i zapisać zmiany.

Po dokonaniu rejestracji, musisz dopełnić jeszcze kilku formalności, mianowicie:

  • Koniecznie wyślij wyraźne zdjęcia logo Twojego sklepu.
  • Napisz krótką wiadomość powitalną dla kupujących, by wiedzieli czym konkretnie się zajmujesz.
  • Zajmij się sekcją „o sklepie”, gdzie opowiesz klientom o historii Twojej marki i produktach.
  • Opisz dokładnie sekcję „regulamin”, gdzie klienci będą mogli dokładnie znaleźć informacje dotyczące wysyłki, wymian, zwrotów, płatności i ewentualnego personalizowania produktów.

Czy trzeba zakładać działalność gospodarczą, żeby sprzedawać na Etsy?

Z punktu widzenia polskiego prawa, sprzedaż rękodzieł i produktów przez portale internetowe typu Etsy, jest prowadzeniem działalności wytwórczej w celu uzyskania dochodu. Innymi słowy, założenie działalności gospodarczej jest konieczne, by sprzedawać produkty w sklepie internetowym. Mimo tego, że strona nie wymaga zezwolenia na prowadzenie działalności, lepiej nie testować cierpliwości Urzędu Skarbowego.

Promocja sklepu, czyli jak zabrać się za marketing?

Bardzo ważną kwestią na Etsy jest dobranie odpowiedniej strategii marketingowej. Koniecznie zadbaj o optymalizację sklepu pod katem wyszukiwarki Etsy. Dodaj swoją lokalizację. Warto powiązać sklep z kontami w serwisach społecznościowych (na których warto przeprowadzać płatne kampanie reklamowe).

Zastanów się dodatkowo nad ewentualnymi rabatami lub zachęć klientów do korzystania z promocji i koniecznie dołącz do społeczności Etsy, gdzie będziesz w stanie nawiązać kontakty z wieloma kupującymi i sprzedawcami, co będzie ogromnie pomocne w promocji sklepu.

Klient idealny

Zanim rozpoczniesz sprzedaż, koniecznie zastanów się nad tym, do kogo kierujesz swoje produkty. Będzie to ogromnie pomocne w optymalizacji kampanii reklamowych i listingów. Bardzo ważne są też odpowiednie tagi (słowa kluczowe), tytuły ofert i ich opisy.

Oceny użytkowników

Etsy działa w oparciu o pięciogwiazdkowy system recenzji. Każdy kupujący może ocenić Twój sklep od jednej, do pięciu gwiazdek. Ocena może zostać wystawiona w ciągu 100 dni kalendarzowych od daty zakupu.

Dodatkowo każdy klient w ciągu tych 100 dni może edytować swoją opinię nieskończoną ilość razy.

Komentarze, które naruszają regulamin Etsy, mogą zostać usunięte lub edytowane przez pracowników portalu. Nie można przywrócić żadnego komentarza, który został już usunięty.

Każdy sprzedawca otrzymuje od portalu średnią ocenę, która jest średnią ocen użytkowników z ostatnich 12 miesięcy. Jest to ciekawa opcja, ponieważ daje możliwość poprawy logistyki, jakości i wszystkich innych czynników, które mogą wpłynąć na ocenę klienta. Nawet jeśli na początku powinęła Ci się noga i na Twoim koncie pojawiło się kilka negatywnych opinii, masz szansę to naprawić.

Co ciekawe, masz opcję odpowiadania na recenzje użytkowników, jeśli ktoś wystawił ocenę odpowiadającą 3 gwiazdkom lub mniej.

Wysyłka

Etsy daje sprzedawcom 4 dni robocze na wysłanie artykułów w obrębie danego kraju i 10 dni roboczych w przypadku, kiedy są wysyłane za granicę.

Etsy jest bardzo ciekawą i dość intuicyjną platformą, na której artyści i sprzedawcy unikalnych przedmiotów z pewnością znajdą dla siebie miejsce. Cały proces zakładania konta jest łatwy, a do rozpoczęcia sprzedaży wystarczy kilkadziesiąt groszy. Na tej platformie dobrze odnajdą się zarówno osoby, które mają w swojej ofercie setki przedmiotów, jak i mniejsi sprzedawcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e – handlem.

Treść

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.