PROFIT

23.04.2021

Najważniejsze różnice między Amazon, Allegro i eBay

Krzysztof Semp
Krzysztof Semp
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Na początku przygody z e – commerce stajemy przed wieloma wyborami. Zastanawiamy się jak zacząć, czy warto, a także jaki portal do sprzedaży naszych produktów najlepiej wybrać. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, dlatego zapraszam do dzisiejszego artykułu, w którym przyjrzymy się bliżej kilku najpopularniejszym marketplace’om. 

ebay allegro amazon
SOURCE: https://zastrzezone.pl/jak-lepiej-niz-konkurencja-sprzedawac-swoja-marke-na-allegro-amazon-ebay/

Amazon, eBay, czy Allegro?

Paradoksalnie, rozpoczęcie sprzedaży na większych marketplace’ach może być korzystne dla początkujących sprzedawców. Dlaczego? 

Przede wszystkim dlatego, że zasady ich funkcjonowania są przejrzyste, istnieje wiele poradników dotyczących tego, jak zacząć przygodę na danej platformie, możesz łatwo sprawdzić, czy masz w ogóle żyłkę do sprzedaży on – line i przede wszystkim zorientować się, czy na Twoje produkty jest duże zapotrzebowanie (i rozeznasz się w działaniach konkurencji). Znane i popularne marketplace’y są świetnym miejscem na poznanie zarówno jasnych, jak i ciemnych stron e – commerce. 

Kolejną ważną kwestią jest oczywiście zwiększenie zysków przy relatywnie niedużym nakładzie pracy. Zaczynając sprzedaż na Amazon, eBay, czy Allegro, zyskujesz dostęp do milionów potencjalnych klientów, co daje szansę na zbudowanie solidnej bazy klientów i poszerzenie kanałów sprzedaży. Nie zapominajmy o możliwości wejścia na rynki zagraniczne. W przypadku wyżej wymienionych gigantów założenie konta na ich platformie daje Ci możliwości przetestowania zapotrzebowania na Twoje produkty za granicą, bez ponoszenia dużych kosztów. 

Zastanówmy się jednak czym właściwie różnią Allegro, Amazon i eBay, będące trzema najpopularniejszymi platformami e – commerce w Polsce?

1. Rejestracja i wszystkie kwestie formalne

Amazon 

Rejestracja na Amazonie jest dość prosta i mało wymagająca. Aby założyć konto, trzeba wpisać wszystkie wymagane dane, czyli numer karty kredytowej, numer telefonu, wszystkie dane firmy i osoby kontaktowej. Konieczne jest też podane informacji o właścicielu i jego rachunku bankowym. Po udanej rejestracji portal włącza automatycznie usługę FBA, która umożliwia korzystanie z ciekawych rozwiązań logistycznych. 

Polscy sprzedawcy od połowy marca mogą korzystać już z polskiej wersji portalu, co rozwiązuje wiele problemów logistycznych, a także usuwa barierę językową, która stanowiła problem dla części sprzedawców. 

eBay

Założenie konta jest niezwykle intuicyjne. Wystarczy podać swoje dane osobowe, stworzyć hasło i podać maila. Konieczna jest weryfikacja konta i połączenie go z PayPalem. Możesz wybrać dwie opcje sprzedaży: podstawową i zaawansowaną. Zaawansowana zapewnia widoczność ofert na całym świecie. 

Allegro

Allegro jest naszym rodzimym portalem, który kilka miesięcy temu wszedł na giełdę i zaczyna planować rozszerzenie swojej działalności na rynki zagraniczne. Sam proces zakładania konta jest bardzo intuicyjny   i przejrzysty. Po podaniu wszystkich danych mamy 3 dni na aktywację konta.

2. Usprawnienia i narzędzia

Amazon 

Amazon oferuje wiele ciekawych usług, wśród nich można wymienić z pewnością Amazon jest FBA (Fulfilment by Amazon), dzięki której możemy skorzystać z ich wysokiej jakości rozwiązań logistycznych. Można porównać ją poniekąd do dropshiplingu, ale cały proces magazynowania i wysyłki towaru leży po stronie Amazona. Amazon oferuje również opcję FBM i Prime, o czym więcej opowiedziałem w poprzednim artykule, do którego zapraszam tutaj 

Następną ciekawą usługą Amazon jest profesjonalny plan sprzedaży, dzięki któremu możesz korzystać z takich ułatwień jak technologia tłumacząca nazwy, czy narzędzia do raportowania i analizy sprzedaży Twoich produktów. 

Kolejną wartą uwagi usługą jest Amazon pay, dzięki którego możemy zalogować się do zewnętrznego sklepu za pomocą naszego konta na Amazon, po czym możemy złożyć i opłacić zamówienie. 

Dodatkowo od kilku lat Amazon oferuje Amazon Business dla klientów biznesowych. Dzięki tej usłudze zyskasz wiele udogodnień, które przydają się w sprzedaży B2B, czyli wystawianie VAT, czy ustalenie cen dla konkretnego typu kupujących. 

eBay

eBay może pochwalić się dość rozbudowanym menedżerem sprzedaży, podobnie jak Amazon. Jego dostępność jest jednak uzależniona od obrotów. Zdarza się zatem, że nowi sprzedawcy musze odczekać aż 3 miesiące i zdobyć 10 pozytywnych komentarzy, by zacząć z niej korzystać. Jest to dość problematyczne, ale nie można zaprzeczyć, że eBay jest bardzo dobrym portalem, jeśli chcesz zacząć sprzedawać produkty za granicę. 

Allegro 

Allegro jest znane ze swojego menedżera sprzedaży. Oferuje między innymi tworzenie szablonów aukcji, drukowanie etykiet, czy automatyczną wysyłkę powiadomień dla klientów. Ogromną zaletą Allegro jest darmowa usługa PayU. 

Dodatkowo jako sprzedawca możesz skorzystać Allegro Inpost, które staje się coraz popularniejsze. Pandemia sprawiła, że ludzie o wiele chętniej zamawiają przesyłki do paczkomatu, szczególnie biorąc pod uwagę to, że dzięki tej opcji dostawy mogą odebrać przesyłkę o dowolnej godzinie. Dla klientów, którzy wolą skorzystać z usług kuriera, taka opcja jest również dostępna. Z kolei małe przesyłki mogą zostać nadane przez Allegro Minipaczka Inspost. 

3. Koszty

Amazon 

Wysokość prowizji będzie się różnić w zależności od tego, czy Twoje konto jest kontem podstawowym, czy profesjonalnym. W przypadku tego pierwszego, płatność jest naliczana od sprzedawanych produktów – za sztukę £0,75. Konto profesjonalne jest płatne raz w miesiącu i kosztuje £25 (UK) i 39,99$ na witrynie Amazon.com 

Niezależnie od typu konta, Amazon pobiera opłatę od każdej transakcji. 

eBay

eBay różnicuje prowizję w zależności od kategorii. Wysokość jest zależna również od tego, czy sprzedajesz na lokalnym serwisie eBay, czy na eBay.com. Jeśli chodzi o Polskę, prowizja plasuje się na wysokości 1,7% % od sprzedaży, ale nie może przekraczać 30 zł. Zagraniczny eBay pobiera wyższe kwoty, na poziomie 9 – 10% + koszty pobierane przez usługę PayPal + przewalutowanie, co może dawać prowizję rzędu 15%.

Allegro

Zaraz po rejestracji, otrzymujesz od Allegro pakiet startowy, w skład którego wchodzi: 10 darmowych wyróżnień przez 90 dni i 1000 darmowych wystawień ofert. Po upłynięciu tego czasu i wystawieniu takiej ilości ofert, Allegro pobiera oczywiście opłaty. Obecnie prowizja jest na poziomie 6 – 10%.

4. Możliwości

Najpopularniejszym serwisem sprzedażowym w Polsce jest nieustannie Allegro, z imponującą liczbą 12,3 miliona aktywnych kupujących i 117 tysiącami sprzedawców. eBay próbował przekonać do siebie Polaków, ale nie był w stanie zdeklasować Allegro (które swoją drogą planuje niedługo rozszerzyć działalność o rynki zagraniczne). eBay jest jednak drugim najpopularniejszym portalem sprzedażowym w USA (na pierwszym miejscu oczywiście znajduje się bezkonkurencyjnie Amazon). W samym marcu 2020 roku liczba odwiedzin na eBayu przekroczyła 96 milionów użytkowników. Od wejścia Amazon do Polski w połowie marca eksperci zaczęli się obawiać co do silnej pozycji Allegro na naszym rynku, ale trzeba zaznaczyć, że nawet jeśli gigant zagości się u nas na dobre i odbierze Allegro część klientów, nie stanie się to z dnia na dzień. 

amazon-pl-kontra-allegro-ceny-elektronika-polska
SOURCE: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/byl-ebay-jest-allegro-nadchodzi-amazon,95989.html

Który marketplace będzie najlepszy?

Wybór danej platformy do rozpoczęcia sprzedaży internetowej nie jest prosty, ani jednoznaczny. Dla każdego sprzedającego kluczowe będą inne czynniki, które przekonają go do wyboru konkretnej strony. Warto zastanowić się jednak nad tym, na jakim rynku planujesz sprzedawać swoje produkty. Porównaj narzędzia oferowane przez poszczególne portale, opracuj swój model biznesowy i oszacuj koszty. To pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję. 

Przykładowo, jeśli chcesz sprzedawać głównie na polskim rynku, skup się na rozwijaniu sprzedaży i swojej marki na Allegro, ale zdecydowanie warto rozważyć również Amazon, który od niedawna zagościł w Polsce. Ten drugi pozwoli Ci również rozwinąć skrzydła na zagraniczne rynki, podobnie jak eBay.

Koszty na Amazon są wyższe, ale z drugiej strony jest to największa platforma sprzedażowa, która daje ogromne możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Jest odwiedzana dwukrotnie częściej, niż eBay. Ważne jest też porównanie usług jakie świadczy dana platforma i tego, do jakiego klienta docelowego chcesz dotrzeć. Reasumując, jeśli chodzi o rynki światowe, warto rozważyć eBay i Amazon, pamiętając o tym, że właśnie ten drugi jest światowym liderem, choć eBay ma wiele zalet, które mogą być cenne, szczególnie dla początkujących i również pozwoli Ci dotrzeć do ogromnej bazy potencjalnych klientów. 

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount. Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎

Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅
Faceboook
Mail: hello@profitcrew.pl
Telefon: +48 537 013 732
Linkedin
Instagram: Instagram.com
YT: YouTube

23/04/2021

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.