PROFIT

BLOG

17.11.2021

Jak przygotować swój sklep online do Świąt?

Michał Toczyński
Michał Toczyński
Współzałożyciel Profitcrew.pl

UDOSTĘPNIJ

Prowadząc sklep internetowy masz ogromne możliwości dotarcia do nowych klientów. O wiele większe, niż gdybyś prowadził jedynie sklep stacjonarny. Jedną z najważniejszych rzeczy, o których musisz pamiętać, chcąc zdobyć zainteresowanie kupujących, to święta i wyjątkowe dni w roku. Zadbanie o wzbudzenie zainteresowania i wyjście naprzeciwko potrzebom klientów właśnie w tych szczególnych okresach sprawi, że Twoja sprzedaż poszybuje! O czym zatem musisz pamiętać przygotowując swój sklep internetowy do Świąt?

jak przygotować sklep do świąt
SOURCE: https://learn.g2.com/ecommerce-mistakes

Przygotowania Twojego sklepu do Świąt

Ostatni miesiąc roku to zarazem wisienka na torcie w branży e – commerce. To miesiąc, który obfituje w wiele ciekawych świąt, zaczynając od Barbórki, przez Mikołajki, aż po Święta Bożego Narodzenia i Sylwester. Przygotowania do świąt trzeba zacząć ze zdwojoną siłą już w listopadzie, tuż po zakończeniu Black Friday. Pamiętaj, żeby przed planowaniem świątecznej kampanii sprawdzić kilka bardzo istotnych rzeczy:

  1. Kiedy zaczyna się wzmożony ruch organiczny w Twoim sklepie?
  2. Jakie kategorie najchętniej oglądają Twoi klienci?
  3. Jakie produkty się najczęściej sprzedają?
  4. Jaką tematyką najczęściej interesują się Twoi klienci?
jak przygotować sklep do świąt
SOURCE: unsplash

Zacznij przygotowania z wyprzedzeniem

Okres przedświąteczny to szczególny czas, który pomoże Ci znacznie zwiększyć zyski i zdobyć wielu nowych klientów. Przygotowania warto zacząć od sprawdzenia czy Twój sklep działa w optymalny sposób. Czy serwery wytrzymają większe obciążenie, które na pewno pojawi się w okresie przedświątecznym? Warto także rozważyć wprowadzenie nowych systemów płatności i atrakcyjnych opcji dostawy. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie darmowej dostawy powyżej ustalonego progu cenowego. Większość sklepów ustala taką granicę na 100-200 zł, dzięki czemu klienci są skłonni kupić więcej, zyskując darmową wysyłkę.

Jakie systemy płatności są najpopularniejsze w Polsce?

Polacy coraz częściej korzystają z nowoczesnych, bezgotówkowych form płatności. Wprowadzenie do Twojego sklepu systemów takich jak PayU, Dotpay, Tpay czy Przelewy24 może znacznie zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. Możesz wprowadzić także płatność za pobraniem, która jest jedyną formą płatności dla niektórych grup klientów, w szczególności osób starszych, którzy nie mają dostępu do internetowego konta bankowego lub zaufania do płatności bezgotówkowych. 

Jeśli z kolei sprzedajesz towary po dość wysokiej cenie, na przykład komputery, drogie materace czy telewizory, wprowadzenie płatności ratalnych może być bardzo dobrym pomysłem. Pamiętaj też o systemie bezpiecznych płatności mobilnych BLIK – to świetna i często wybierana opcja dla wszystkich, którzy korzystają z bankowości mobilnej i robią zakupy przez telefon. 

SOURCE: unsplash

Kolejną bardzo ważną rzeczą jest optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO. Zacznij od przyjrzenia się funkcjonalności Twojego sklepu, wyłap i popraw wszystkie błędy w działaniu witryny, trudności z załadowaniem strony czy problem z płatnością.

Sprawdź, czy Twój aktualny hosting wytrzyma zwiększony ruch na stronie w okresie świątecznym. Jeśli nie, koniecznie rozważ wykupienie serwerów o lepszych parametrach. Kolejnym krokiem koniecznym w optymalizacji jest tymczasowe wyłączenie niektórych zbędnych aplikacji i grafik, które mogą dodatkowo obciążać stronę.
Optymalizacja powinna polegać również na odświeżeniu zdjęć i opisów produktów, szczególnie tych, które będą objęte akcją promocyjną – zaktualizowanie interfejsu do nachodzących wyprzedaży naprawdę zrobi różnicę. Warto dodać również specjalne zakładki ze świątecznymi bestsellerami lub pomysłami na prezenty. 

Sprawna logistyka Pamiętaj o maketingu

Możesz mieć pewność, że Twój sklep będzie mocno obciążony w okresie świątecznym, dlatego koniecznie upewnij się, że opisy na stronie odzwierciedlają faktyczny stan magazynowy. Optymalizacja procesu realizacji zamówień to podstawa sprzedaży w okresie przedświątecznym, tak samo jak sprawna obsługa klienta. Pomyśl również o przygotowaniu większej ilości produktów, które na co dzień sprzedają się bardzo dobrze i na których chcesz oprzeć swoją akcję promocyjną. 

Pamiętaj o maketingu

Kiedy sklep jest już dobrze przygotowany, strona zoptymalizowana i grafiki poprawione, czas zabrać się za marketing. Działania marketingowe powinny obejmować różne platformy reklamowe. Możesz stworzyć płatne kampanie reklamowe, ale warto również przygotować plan świątecznych postów na social media, które zaangażują odbiorców i zwiększą zainteresowanie Twoim sklepem. Rozważ stworzenie ciekawego e-booka, który można pobrać w zamian za zapisanie się do newslettera. Dobrze i ciekawie przygotowany newsletter potrafi efektywnie przyciągnąć klientów i zwiększyć konwersję.

Przygotuj również specjalne promocje świąteczne i atrakcyjne oferty specjalne, takie jak zaproponowanie niedużego, darmowego upominku do zamówienia. 

Jakie treści „klikają się” w okresie świątecznym?

  • Świąteczne poradniki prezentowe – możesz stworzyć e-booka z ciekawymi pomysłami na prezent z produktami z Twojego sklepu lub stworzyć poradniki tematyczne dla pasjonatów różnej tematyki. 
  • „How to” – ciekawe poradniki o tym, jak zapakować prezent, jak ciekawie podpisać paczkę lub czym uzupełnić podarunek.

Świąteczna checklista dla e - commerce

Pamiętaj o zaplanowaniu z wyprzedzeniem następujących działań:

      1. Przeanalizuj działania konkurencji.
      2. Zastanów się nad swoją grupą docelową.
      3. Zoptymalizuj stronę pod kątem SEO.
      4. Przygotuj kampanie Google Ads i Facebook Ads.
      5. Stwórz content na social media – postaraj się zaktywizować swoich odbiorców.
      6. Przygotuj świąteczny wystrój strony internetowej.
      7. Zaopatrz się w towar i dodatkowe opakowania.
      8. Warto rozważyć stworzenie programu lojalnościowego.
      9. Zautomatyzuj przetwarzanie zamówień.
      10. Zaplanuj sprawną logistykę.
      11. Stwórz pakiety produktów, które klienci będą mogli kupić jako prezent.
      12. Dodaj możliwość pakowania zamówienia na prezent.

Odpowiednie przygotowania do Świąt i zadbanie o odpowiednią komunikację z klientami, mają ogromne znaczenie dla budowania Twojej marki, zaufania klientów i wyników sprzedażowych! 

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount.
Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic! 😎


Nie czekaj, już teraz zapisz się na konsultacje i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż online!🏅

✅Mail: hello@profitcrew.pl
✅Telefon: +48 575 411 081
Faceboook
Linkedin
Instagram.com
YouTube

Spis treści

INNE WPISY

📅 05.09.2020

Michał Toczyński

📅 05.09.2020

Krzysztof Semp

📅 05.09.2020

Wioletta Godlewska

UDOSTĘPNIJ

INFORMACJE KONTAKTOWE

WSPÓŁPRACA

hello@profitcrew.pl

TELEFON

+48 537 013 732

ADRES PL

Armii Krajowej 62, 50-541 Wrocław, Polska

ADRES UK

Flat 6 Avon Lodge, 27 Manor Park Road, Nuneaton, United Kingdom CV11 5HB

Daj znać co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Budujemy, rozwijamy i modernizujemy biznesy na platformach sprzedażowych.

KONTAKT

LINKI

O NAS

ZESPÓŁ

FULLFILMENT

DARMOWA ANALIZA

Załoga Profitcrew sprawdzi potencjał sprzedażowy Twoich produktów zupełnie za darmo!

© 2020 Profitcrew - agencja marketplace e-commerce.